“آژنگ نیوز”:یورو واحد پولی اروپا شد.در چنین روزی در سال ۲۰۰۲ یورو، واحد پولی اتحادیه اروپا، با انتشار ارز و سکه معرفی شد و تا مارس ۲۰۰۲ تنها ارز قانونی کشورهای عضو بود.

پس از یک دهه آماده سازی، یورو در ۱ژانویه ۱۹۹۹ راه اندازی شد: برای سه سال اول یک ارز “نامرئی” بود که فقط برای اهداف حسابداری و پرداخت های الکترونیکی استفاده می شد. سکه ها و اسکناس ها در ۱ ژانویه ۲۰۰۲ عرضه شدند و در ۱۲ کشور اتحادیه اروپا بزرگترین تغییر نقدینگی در تاریخ اتفاق افتاد.

یورو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

امروزه اسکناس‌ها و سکه‌های یورو در ۲۰ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، از جمله بخش‌ها، سرزمین‌ها و جزایر برون مرزی که بخشی از یا مرتبط با کشورهای منطقه یورو هستند، ارز قانونی دارند. این کشورها منطقه یورو را تشکیل می دهند. کشورهای خرد آندورا، موناکو، سن مارینو و واتیکان نیز بر اساس توافق رسمی با اتحادیه اروپا از یورو استفاده می کنند. مونته نگرو و کوزوو نیز از یورو استفاده می کنند، اما بدون توافق رسمی. در حال حاضر حدود 350 میلیون نفر پرداخت های نقدی را با همان ارز انجام می دهند – اسکناس ها و سکه های یورو به نماد ملموس یکپارچگی اروپا تبدیل شده اند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *