“آژنگ نیوز”:پله، اسطوره فوتبال برزیل، یکی از بزرگترین بازیکنان این ورزش و جزو اولین ورزشکارانی بود که به شهرت جهانی تبدیل شد، در سن ۸۲ سالگی در چنین روزی در سال ۲۰۲۲درگذشت.

پله، نماد فوتبال برزیل تنها بازیکنی است که در تاریخ این بازی موفق به فتح سه جام جهانی شده است، دستاوردهایی که به او کمک کرد تا موقعیت افسانه ای را به دست آورد. پله، یکی از پرکارترین گلزنان فوتبال، نزدیک به دو دهه را گذراند که با مهارت های خود هواداران و حریفان را خیره کرد.

پله شخصیت «جوگا بونیتو» را به کار می‌برد، عبارتی که او آن را رایج کرد، به معنای بازی زیبا. استعداد سامبا مانند پله و سبک سریع و روان او فوتبال را متحول کرد و بازیکنان و هواداران را به یک اندازه متحیر کرد. برخی از فوتبالیست ها درباره او گفته اند:

پله سریع، چابک بود، با سر گل می زد و با هر دو پا توپ را کنترل می کرد. سزار لوئیس منوتی (هم تیمی سابق در سانتوس، سرمربی سابق آرژانتین)

پله - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او کامل ترین بازیکنی است که تا به حال دیده ام. فرانتس بکن باوئر (هم تیمی سابق در نیویورک کاسموس)

بیش از شش دهه پس از آنکه پله برای اولین بار جهان را در زمین فوتبال شگفت زده کرد، دیگر وجود نداشت. فوق ستاره برزیلی ملقب به “او ری” – پادشاه – و برنده سه جام جهانی پس از مبارزه با سرطان روده بزرگ در سن ۸۲ سالگی درگذشت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *