“آژنگ نیوز”:تک تیراندازان زن ارتش شوروی نقش مهمی در جنگ دوم جهانی داشتند. روسیه در جنگ جهانی دوم با تهدید فراوانی برای موجودیت کشورروبرو بود. در اوایل جنگ، آن‌ها نمی‌توانستند از نظر فن‌آوری، آموزش یا افسران ماهر با آلمان رقابت کنند، اما جمعیت فوق‌العاده‌ای داشتند و تصمیم گرفتند از اعداد برای خرید زمان استفاده کنند، در حالی که ارتش خود را برای مبارزه با یک جنگ مکانیزه مدرن آماده می‌کردند. دولت شوروی در مواجهه با چنین نیاز شدیدی به سربازان و کارگران کارخانه، نزدیک به ۸ میلیون زن را فراخواند که ۸۰۰هزار نفر از آنها در نیروهای مسلح خود خدمت می کردند. یکی از نقش های رزمی که زنان در آن برجسته بودند، تک تیراندازی بود.

تک - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بر خلاف سایر نقش های پیاده نظام که بر قدرت بدنی تکیه دارند، بهترین ویژگی های یک تک تیرانداز دقت و صبر است. ۲هزارتک تیرانداز زن با ۱۲هزار کشته تایید شده توسط ارتش شوروی در جنگ جهانی دوم اعتباری ویژه داشتند. بر خلاف تصاویر فیلم های سینمایی که از تک تیراندازهایی که به طور مخفیانه به عمق قلمرو دشمن برای اهداف با مشخصات بالا در جنگ های واقعی نفوذ می کنند، تک تیراندازها بهترین استفاده را در نقش دفاعی دارند. هنگام دفاع از قلمرو، تک تیراندازها می توانند از مواضع آماده شده به سوی نیروهایی که در فضای باز حرکت می کنند شلیک کنند. به همین دلیل بزرگترین دوره برای تک تیراندازان شوروی بین سالهای ۱۹۴۱ و ۱۹۴۳ بود، بخشی از جنگ که آنها عمدتاً در حالت تدافعی بودند.

لیودمیلا پاولیچنکو اوکراینی که با ۳۰۹ قتل تایید شده شهرت دارد ،معمولاً به عنوان برترین تک تیرانداز زن تمام دوران و یکی از بزرگترین تک تیراندازان نظامی از هر دو جنس شناخته می شود. او در طول جنگ و پس از آن مانند تک‌تیرانداز شوروی، رزا شانینا، مشهور شد. هر دو لیودمیلا پاولیچنکو و رزا شانینا پس از جنگ در فرهنگ عمومی تجلیل شدند. پاولیچنکو یکی از سوژه های فیلم نبرد برای سواستوپل در سال ۲۰۱۵ بود و انتشار دفتر خاطرات شانینا در دوران جنگ او را به یک شهرت کم نظیرپس از مرگ در روسیه در دهه ۶۰میلادی تبدیل کرد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *