“آژنگ نیوز”:توشیرومیفونه، هنرپیشه ژاپنی، که در سطح بین‌المللی به خاطر بازی‌های پرانرژی و پر زرق و برقش از شخصیت‌های سامورایی، به‌ویژه در فیلم‌هایی به کارگردانی کوروساوا آکیرا شهرت داشت، در نزدیکی توکیو در سال ۱۹۹۷ میلادی درگذشت.

میفونه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

میفونه در بیش از ۱۵۰فیلم بلند ظاهر شد و افتخارات زیادی را در ژاپن و خارج از کشور به دست آورد. او از هر نظر یک ستاره بین المللی بود. با این حال زندگی او به هیچ وجه زندگی شادی نداشت. زیردستانی که به آنها اعتماد داشت به او خیانت کردند، در رسوایی گرفتار شد و شایعات رسانه‌ای او را هدف گرفتند. او تا حد زیادی قربانی صداقت و شخصیت دلسوز خود بود.

میفونه۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

میفونه حدود ۱۵ سال پس از اولین حضورش، در سینمای ژاپن به عنوان یک چهره سینمایی بین المللی مطرح شد .او در سال ۱۹۶۱ در فیلم مکزیکی مرد مهم، حضور یافت. پنج سال بعد، او اولین بازی خود در هالیوود را در فیلم جایزه بزرگ جان فرانکنهایمر (۱۹۶۶) انجام داد.

میفونه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

میفونه در طول حرفه درخشان خود در کنار برخی از کارگردانان برجسته از جمله میکیو ناروسه، کنجی میزوگوچی و استیون اسپیلبرگ کار کرد. با این حال، این همکاری های او با کوروساوا است، که او همیشه به خاطر آن در یادها خواهد ماند. او برای اولین بار با بازی در نقش راهزن مغرور در راشومون (۱۹۵۰)، یک فیلم هیجان‌انگیز روان‌شناختی که ماهیت حقیقت را بررسی می‌کند، به شهرت جهانی دست یافت.

میفونه۲ 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او شهرت بین المللی خود را با بازی در نقش توپ شل کیکوچیو در هفت سامورایی (۱۹۵۴) افزایش داد، فیلمی که در نظرسنجی منتقدان در بی بی سی برای بهترین فیلم خارجی زبان در صدر قرار گرفت.به همین جهت برخی گاهی او به عنوان “جان وین ژاپنی” می شناسند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *