“آژنگ نیوز”:کتاب”از طریق لنز: رؤیاهای لطیف العانی از عراق باستان”منتشر شد. ویرایش شده توسط پدرو آزارا کاوشی .این کتاب به زیبایی و به گونه ای مصور در مورد اینکه چگونه عکس‌های لطیف العانی و هنرمندان معاصر عراق همچنان تصرفات استعماری گذشته باستانی عراق را به چالش می‌کشند،تدوین شده است. این کتاب از سلسله و مجموعه : موسسه مطالعات کاتالوگ نمایشگاه های جهان باستان است.

شومیز قیمت: ۴۰.۰۰ دلار / ۳۵.۰۰ پوند . منتشر شده (ایالات متحده): ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۶ فوریه ۲۰۲۴ . تعداد صفحات: ۱۶۰

درباره کتاب

از اوایل قرن نوزدهم، ویرانه های بین النهرین و اوایل دوره اسلامی مورد توجه بسیاری از لشکرکشی های استعماری غرب قرار گرفت. این مأموریت ها که به طور معمول نقش و دانش جوامع محلی را نادیده می گرفتند، به روایت تاریخی تمدن های باستانی و مردم مدرن شکل دادند.

لنز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در عراق که مکان‌های مشهوری مانند بابل، دور کوریگالزو، تیسفون، هاترا و سامرا را در خود جای داده است، کاوش‌های خارجی فرهنگ‌های باستانی را به خود اختصاص دادند و بر نحوه تفسیر و انتقال آن‌ها تأثیر گذاشتند. و این کاوش‌ها هنوز هم امروزه در درک هویت عراقی بازتاب دارند. با محوریت تصاویر عکاس پیشگام عراقی لطیف العانی (۱۹۳۲-۲۰۲۱)، کتاب از طریق لنز: چشم انداز لطیف العانی از عراق باستان، صدای کسانی را که به کاوش در گذشته عراق و داستان های عمیقا شخصی کسانی که با میراث آن مقابله می کنند، برجسته می کند. این کتاب در حقیقت به چالش کشیدن روایت استعماری غربی که قرن ها بر آن مسلط بوده است. کتاب همراه با نمایشگاهی در مؤسسه مطالعات جهان باستان دانشگاه نیویورک، اسناد آرشیوی، سنگ نگاره ها، عکاسی دهه ۱۹۶۰، مقالاتی که تاریخ غنی عراق باستان و مدرن را بررسی می کند، و کار و گزارش شخصی پنج نفر است. هنرمندان معاصر عراقی که در مورد مسائل پیچیده هویت و میراث فرهنگی عراق تأمل می کنند. عادل عابدین، نرمین امین، پدرو آزارا، روبرتا کازاگراند کیم، عبدالرحمن ک. دروش، نلیدا فوکارو، نادین هاتوم، حنا ملاالله، نات مولر، محمود عبیدی و آلا یونس از جمله مشارکت کنندگان هستند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *