“آژنگ نیوز”:هفتصد و هجدهمین شب از شب‌های مجله بخارا به یادبود شاپور منوچهری اختصاص یافته است. این نشست به مناسبت سالروز تولد او با سخنرانی بتول کیهانی، فریده غیرت، کیخسرو پورناظری، جلیل مستشاری، احمد‌ وثوق‌احمدی، حسین فراستخواه و‌ علی دهباشی در ساعت پنج بعدازظهر یکشنبه نوزدهم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

شاپور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شاپور منوچهری وکیل پایه یک دادگستری و معاون اسبق کانون وکلای دادگستری مرکز، از وکلای بنام کشور بود که در ۱۹ آذرماه ۱۳۲۵ در کرمانشاه و در خانواده‌ای از بزرگان‌ایل کلهر به دنیا آمد و در ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ زندگی را ترک کرد.

تسلط او بر زمینه‌های گوناگون علوم‌انسانی، ذوق و علاقه بسیارش به شعر و موسیقی و کار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوران پیش از انقلاب در بخش آموزش کتابداری به همراه جوهره ایلیاتی و‌ نیز  همنشینی او با بزرگان شعر و ادب فارسی چون سیاوش کسرایی، ابراهیم یونسی، احمد محمود، محمود دولت‌آبادی و‌ بسیاری از شخصیت‌های برجسته فرهنگ و هنر ایران، و روحیه عدالتخواهی، از او انسانی جامع‌الاطراف و وکیلی مبرز با خصوصیات ویژه‌ای ساخت که اثرات بسیاری در جامعه وکالت و زندگی بسیارانی ایجاد کرد.

شب شاپور منوچهری در ساعت پنج‌بعدازظهر یکشنبه نوزدهم آذرماه ۱۴۰۲ در خانه‌اندیشمندان علوم انسانی به نشانی: خیابان استاد نجات‌الهی(ویلا)، چهارراه ورشو، تالار فردوسی برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *