آژنگ نیوز”: اولین فردی که در پرواز از سرعت صوت فراتر رفت،در چنین روزی در سال ۲۰۲۰ میلادی درگذشت.وی چاک یگر، نام داشت و در سن ۹۷ سالگی درگذشت.

چاک یگر بدون شک مشهورترین خلبان آزمایشی تمام دوران است. او به عنوان اولین خلبانی که تا به حال سریعتر از سرعت صوت پرواز می کند، جایگاهی دائمی در تاریخ هوانوردی به دست آورد، اما این تنها یکی از شاهکارهای قابل توجه این خلبان در دوره فعالیتش بود.

یگر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در جنگ جهانی خلبان هواپیماهای جنگی بود. پس از جنگ، یگر به عنوان مربی پرواز و خلبان آزمایشی به خدمت در نیروی هوایی تازه تاسیس ایالات متحده ادامه داد.

پس از شروع مسابقه فضایی در سال ۱۹۵۶، یگر به مدرسه خلبانان تحقیقات هوافضای نیروی هوایی دستور داد تا خلبانانی را برای برنامه فضایی آموزش دهند. در این مقام، یگر بر توسعه شبیه ساز فضایی و معرفی کامپیوترهای پیشرفته به خلبانان نیروی هوایی نظارت داشت. اگرچه خود یگر برای خدمت در فضا دیگر سنش اقتضا نمیکرد.اما، تقریبا نیمی از فضانوردانی که در برنامه‌های جمینی، مرکوری و آپولو خدمت کردند، فارغ‌التحصیل مدرسه یگر بودند.

یگر۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یگر از میان چندین داوطلب برای آزمایش آزمایشی هواپیمای آزمایشی X-1 انتخاب شد که توسط شرکت هواپیماسازی بل برای آزمایش توانایی‌های خلبان انسانی و یک هواپیمای بال ثابت در برابر تنش‌های شدید آیرودینامیکی پرواز صوتی ساخته شد. در ۱۴ اکتبر ۱۹۴۷، بر فراز دریاچه راجرز درای در جنوب کالیفرنیا،او پرواز کرد و به اولین انسانی تبدیل شد که دیوار صوتی را شکست.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *