“آژنگ نیوز”:لباس پادشاه یاد آور تاریخ اعدام در انگلستان است.ماجرای این لباس چنین است که:صبح روز ۳۰ ژانویه ۱۶۴۹ در لندن سرد بود – روزی که قرار بود شاه چارلز اول بر روی داربستی در مقابل کاخ وایت هال به دلیل محکومیت به خیانت بزرگ در طول جنگ داخلی انگلیس سر بریده شود. شاه قبل از طلوع آفتاب لباس پوشیده بود، طبق گزارشات، زیر لباس مشکی خود یک «پوشش پارچه ای ضخیم به رنگ آبی آسمانی» طرح ریزی شده بود. گفته می شود که او نمی خواست در هوای زمستان بلرزد. مریل جیتر، متصدی موزه لندن داکلندز، می‌گوید: «او نمی‌خواست مردم فکر کنند که او ترسیده است.

اعدام - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

محققان چیزهای زیادی در مورد لایه های لباس پادشاه می داند. تقریباً یک قرن است که موزه در مجموعه خود یک جلیقه ابریشمی بافتنی رنگ‌پریده با آستین دارد که با یک یادداشت اصالت ارائه می‌شود .مورخین ادعا می‌کنند که دکتری که آن روز به پادشاه مراجعه کرده بود آن را روی داربست از پادشاه گرفته است. پس از مرگ پادشاه این آیتم اکنون در موزه به عنوان بخشی از ماجرای تاریخی اعدام ها به نمایش گذاشته شده است، نمایشگاهی که ۷۰۰ سال اعدام در ملاء عام در پایتخت بریتانیا را بررسی می کند – از اولین مورد مستند، مرگ به دار آویخته ویلیام لانگبیرد به دلیل فتنه در سال ۱۱۹۶، تا به دار آویختن مایکل. بارت به خاطر نقشش در بمب گذاری در سال ۱۸۶۸. این اعدام ها آنقدر رایج بود که یادآوری فیزیکی آنها تا مدت ها بخشی از چشم انداز لندن بود.

جیتر محقق تاریخ می‌گوید: « عکسهای معمولی ازلندن به طور اتفاقی عکس‌های چوبه‌دار را در خود دارند، زیرا آنها نقاط دیدنی شهر بودند. در تصویر دیگری از رودخانه تیمز در مجموعه موزه، یک جسد مرده آویزان در قفس به‌عنوان یادآوری سرنوشتی است که در انتظار کسانی است که هر یک از ۲۰۰ جرم مستوجب اعدام مثل جنایت، دزدی تا خیانت، را مرتکب شده‌اند، نشان می‌دهد. در حقیقت اعدام در لندن آن دوران آنقدر رایج بود که در تصاویر معمولی از شهر همواره یک اعدامی هم دیده می شود!.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *