“آژنگ نیوز”:آنا فروید، بنیانگذار روانکاوی کودک و یکی از برجسته ترین پزشکان آن، درچنین روزی در سال ۱۸۹۵ میلادی درشهر وین به دنیا آمد.این دانشمند برجسته بریتانیایی- اتریشی الاصل،در حوزه روانکاوی کودک صاحب ایده های منحصر بفرد ویکی از برجسته ترین پزشکان آن است. او همچنین کمک های اساسی به درک چگونگی عملکرد ایگو یا آگاهی در جلوگیری از ایده ها، تکانه ها و احساسات دردناک کرد.

آنا کوچکترین دختر زیگموند فروید، بود و با او ارتباط صمیمانه ای داشت و تحت توجه پدرش ازتوسعه نظریه و عمل روانکاوی لذت می برد. او در ابتدا به عنوان یک زن جوان در مدرسه ابتدایی تدریس می کرد.امامشاهده روزانه کودکان او را به حوزه روانشناسی کودک کشاند. او در حالی که به عنوان رئیس انجمن روانکاوی وین (۱۹۲۵-۱۹۲۸) خدمت می کرد، مقاله ای (۱۹۲۷) منتشر کرد که در آن رویکرد خود به روانکاوی کودک را تشریح کرد.

فروید آنا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در سال ۱۹۳۸ آنا فروید و پدرش که در طول چند سال بیماری لاعلاج از او مراقبت کرده بود، از اتریش تحت تسلط نازی ها فرار کردند و در لندن اقامت گزیدند، جایی که تا سال ۱۹۴۵ در یک مهد کودک همپستد کار می کرد.

در طول جنگ جهانی دوم او و یکی از همکاران آمریکایی، دوروتی برلینگهام، کار خود را در حوزه را در کتابهای «کودکان خردسال در زمان جنگ» (۱۹۴۲)، «نوزادان بدون خانواده» (۱۹۴۳) و «جنگ و کودکان» (۱۹۴۳) بازگو کرد. آنا فروید در سال ۱۹۴۷ دوره و کلینیک کودک درمانی همپستد را در لندن تأسیس کرد و از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۸۲ به عنوان مدیر آن فعالیت کرد.

او بازی را به عنوان انطباق کودک با واقعیت می دانست، اما لزوماً به عنوان آشکارسازی تعارضات ناخودآگاه نیست.

او از نزدیک با والدین کار می کرد و معتقد بود که تجزیه و تحلیل باید تأثیر آموزشی بر کودک داشته باشد. خلاصه ای از اندیشه او را می توان در کتای؛نرمال و آسیب شناسی در دوران کودکی (۱۹۶۸) یافت.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *