“آژنگ نیوز”:رکورد سریع ترین طی مسافت با دوچرخه به صورت مداوم را یم زن و شوهر شکستند.در دسامبر ۲۰۲۲ زوج دربی، لورا ماسی-پیو و “استیوی” ماسی رکورد سریع ترین طی مسافت با دوچرخه به صورت پشت سر هم (دونفره مختلط) در جهان را به نام خود ثبت کردند. آنها این شاهکار تحسین برانگیز را در مجموع ۱۷۹ روز و ۱۲ ساعت و ۲۵دقیقه به پایان رساندند و در ۱ دسامبر ۲۰۲۲ به برلین، آلمان رسیدند.

به طور کلی، لورا و استیوی در طول ماجراجویی عظیم خود در ۲۱ کشور دوچرخه سواری کردند: آلمان، چک، اتریش، اسلواکی، مجارستان، رومانی، بلغارستان، ترکیه، گرجستان، هند، تایلند، مالزی، سنگاپور، استرالیا، نیوزیلند، کانادا، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، بلژیک و هلند. در طول این مدت، آنها بیش از ۱۲هزار پوند برای خیریه های بریتانیایی Sustrans، Mind و Vetlife جمع آوری کرده اند.

دوچرحه۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لورا و استیوی اولین بار در سال ۲۰۱۵ در یک جشنواره محلی در دربی با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۲۰۱۸ ازدواج کردند. قبل از این رکورد، لورا قبلاً در چندین رویداد دوچرخه سواری شرکت کرده بود و استیوی همیشه به گرمی از اشتیاق او حمایت می کرد.این سفر، اگرچه موفقیت آمیز بود، اما عاری از مشکلات و چالش ها، از جمله برخورد موتور سیکلت در مالزی و دوچرخه سواری دردمای پایین در کانادا نبود. بزرگترین چالش این بود که بعد از برخورد یک موتورسیکلت در مالزی به دوچرخه سوار ها آنها هم از نظر جسمی و هم روحیآسیب دیدند.

لورا با نگاهی به گذشته، به تمرینات بدنی مداوم و لزوم پیگیری برنامه خود علیرغم همه سختی ها را نیز به یاد می آورد. لورا می‌گوید: «استیوی با زخم‌های وحشتناک زین و یک آسیب قابل توجه زانو در قسمت پشتش در کانادا گرفتار شده بود. آنها همچنین با برخی از جاده های پر خطر مواجه شدند که خطر کلی سفر را افزایش داد.

دوچرخه۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لورا به یاد می‌آورد: «چندین مشکل باعث عقب افتادن از برنامه شد، مانند بسته بودن مرزهای زمینی به آذربایجان که منجر به تاخیر سه روزه در انتظار پرواز شد، دو روز تعطیلی دوچرخه سواری به دلیل بیماری‌های گوارشی در هند و برخورد با موتور سیکلت در مالزی. اینها همه تاثیرگذاربودند.»

البته آنها زمان زیادی برای گشت و گذار در طول سفر نداشتند، و اغلب وقت نداشتند از فرهنگ کشوری که بازدید می کردند لذت ببرند، زیرا آنها خیلی مشغول رکاب زدن یا ریکاوری پس از یک روز سخت بودند. با این حال لورا و استیوی می گویند:هنوز این شانس را داشتیم که از مکان های باورنکردنی در سراسر جهان بازدید کنیم.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *