“آژنگ نیوز”:چرا انسان ها نمی توانند گوشت خام بخورند اما حیوانات می توانند؟ حیوانات می توانند گوشت خام بخورند و سالم بمانند. با این حال، اگر سعی کنید همین کار را انجام دهید، ممکن است بیمار شوید. چگونه می توانید تفاوت را توضیح دهید، چرا انسان ها نمی توانند گوشت خام بخورند؟

گوشت 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آیا دستگاه گوارش انسان برای مصرف گوشت خام سازگار است؟ سیستم گوارش انسان به اندازه گوشت پخته شده با مصرف گوشت خام سازگار نیست و حتی شواهد ژنتیکی برای آن وجود دارد. علاوه بر این، پختن گوشت فواید متعددی برای هضم و سلامت کلی انسان دارد. در اینجا مهمترین این مزایا ذکر شده است: کاهش پاتوژن: پختن گوشت باکتری های مضر، انگل ها و عوامل بیماری زا را که ممکن است در گوشت خام وجود داشته باشند را از بین می برد. مصرف گوشت خام خطر ابتلا به بیماری های ناشی از غذا را افزایش می دهد. در دسترس بودن مواد مغذی: پخت و پز به شکستن فیبرهای عضلانی و بافت های همبند گوشت کمک می کند و دسترسی آنزیم های گوارشی و تجزیه مواد مغذی را آسان تر می کند. این باعث بهبود جذب مواد مغذی ضروری می شود. خوش طعم بودن: پختن طعم و عطر گوشت را افزایش می دهد و آن را خوش طعم تر می کند. این به طور معمول جذابیت و لذت گوشت را به عنوان یک منبع غذایی افزایش می دهد. شیوه‌های آشپزی فرهنگی: در طول تاریخ بشر، فرهنگ‌های مختلف روش‌های پخت و پز را برای ایمن‌تر، هضم‌تر و طعم‌دارتر کردن غذا توسعه داده‌اند. این تکامل فرهنگی در طول زمان بر سیستم گوارشی ما تأثیر گذاشته است.

خطرات مصرف گوشت خام چیست؟ و آیا می توان گوشت خام مصرف کرد؟ در حالی که برخی استدلال می کنند که اجداد اولیه ما ممکن است گوشت خام مصرف کرده باشند، همچنین باید اذعان داشت که تکامل سیستم گوارش ما تحت تأثیر توسعه روش های پخت و پز بوده است. از منظر صرفاً بیولوژیکی، می توانید گوشت خام مصرف کنید. با این حال، شما باید دو عامل مهم موثر را در نظر گرفت:

گوشت۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مصرف گوشت خام خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از غذا را افزایش می‌دهد و شیوه‌های مدرن ایمنی مواد غذایی اکیداً پختن کامل گوشت را برای کاهش این خطرات توصیه می‌کنند. هنگامی که گوشت خام مصرف می کنید، سیستم گوارشی شما مقدار یکسانی از مواد مغذی را جذب نمی کند، در مقایسه با زمانی که به طور کامل همان غذا را پخته و مصرف می کنید.

در مجموع خوردن گوشت خام خطر ابتلا به این عفونت های باکتریایی را افزایش می دهد. پختن کامل گوشت یک روش معمول برای از بین بردن این میکروارگانیسم ها و تضمین ایمنی مواد غذایی است.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *