“آژنگ نیوز”:کلارک گیبل، بازیگری که برای سه دهه مظهر آرمان مردانگی اروپایی ها و آمریکایی ها بود و به عنوان “پادشاه هالیوود” شناخته می شد، چند روز پس از پایان کارش در فیلم The Misfits (که در سال ۱۹۶۱ اکران شد) در چنین روزی در سال ۱۹۶۰ میلادی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

گیبیل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ورود گیبل به عرصه نمایش با مشکلاتی میسر شد.در سال ۱۹۳۰،به دلیل بازی گیبل در نمایش «آخرین مایل» در لس آنجلس، او مورد توجه تهیه کنندگان هالیوود قرار گرفت. البته او در اولین تست بازیگری خود در کمپانی مترو گلدوین مایر شکست خورد .به این دلیل که تهیه کنندگان فکر می کردند گوش های گیبل برای یک مرد خوش تیپ وجذاب خیلی بزرگ است!

اما حضور این بازیگردر پرده سینما با بازی های مردانه تهاجمی خود در فیلم هایی مانند یک روح آزاد و پرستار شب (هر دو ۱۹۳۱) توجه عمومی را به خود جلب کرد. این شخصیت پرقدرت به او کمک کرد ظرف یک سال به یکی از ستاره‌های برتر هالیوود تبدیل شود.

گیبلی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حضور گیبل در پرده تا حد زیادی مثبت و جذب کننده بود: لبخند مغناطیسی و چشمک‌های بازیگوشانه او را تبدیل به یک یاغی جذاب کرد که خودش را خیلی جدی نمی‌گرفت. اگرچه خود گیبل در طول سال‌ها نسبت به استعداد خود نگرش تحقیرآمیز خود را حفظ کرد.اما در مجموع او اغلب خود را در نقش‌های پرطمطراق عالینیز در فیلمهای نشان می‌داد و به همان اندازه در کمدی رمانتیک و درام حماسی نیز مهارت داشت.

در ایران و دردهه ۳۰ خورشیدی مردم با فیلم برباد رفته با چهره او بیشتر آشنا شدند و تا مدتها سبیل مدل کلارک گیبل در ایران مد بود!

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *