“آژنگ نیوز”:لئو مسی و زین الدین زیدان در گفتگوی سازماندهی شده توسط آدیداس به گفتگو درباره فوتبال نشستند و به هیچ وجه از تحسین متقابل خودداری نکردند. هافبک سابق فرانسوی گفت: متاسفم است که نتوانستم با شما بازی کنم، که مسی در پاسخ به او گفت: «من شما را بسیار تحسین می کنم. ما شانس این را نداشتیم که با هم بازی کنیم، فقط در دیدارهای کمی با هم روبرو شدیم و بعد به عنوان مربی در مقابل هم بودیم.

زیدان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همیشه با احترام و تحسین برای تمام کارهایی که انجام دادید و ادامه می دهید.”خوشحال هستم. زیدان به مسی گفت که او “جادوگر” است و در ادامه توضیح داد: “من ممکن است چیزهایی را قبل از سایر بازیکنان دیده باشم، اما اگر یک ثانیه جلوتر فکر می کردم، شما سه ثانیه از بقیه جلوتر بودید. برای همه افرادی که فوتبال را دوست دارند، این نوع بازیکنان متفاوت هستند. تعداد زیادی بازیکن برجسته فوتبال وجود دارند، اما تعداد کمی از نابغه ها وجود دارد، اما مانند مسی وجود ندارد. لئو برای همه نمونه است، زندگی او خانواده و فوتبال است. فکر کردن به کارهایی که او می تواند در زمین انجام دهد، مردم را به رویا می برد. وقتی او در زمین است، بقیه اعتماد به نفس دارند. قبل از اینکه توپ را به دست بیاورد، از قبل می داند که قرار است چه کاری انجام دهد.

زیدان۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

عشق به دیگو مارادونا بخش مهمی از گفتگو بود. مسی گفت:برای آرژانتینی ها، ۱۰ یک عدد بسیار ویژه است، زیرا وقتی شما در مورد آن عدد صحبت می کنید و مارادونا به طور خودکار به ذهن می رسد. درتمام زندگی ما وکسانی که با فوتبال بزرگ شده‌ایم می‌خواستیم مثل او باشیم. اگرچه شاید هیچ کس نتوانست این کار را انجام دهد، اما آرزوی شان همیشه این بود، تلاش برای تقلید از کاری که مارادونا انجام داد.» مسی گفت. برای ما، [ایده] دیگو چیزی بسیار قوی است که برای مدت طولانی در دنیای فوتبال باقی خواهد ماند، من شک ندارم. از نسلی به نسل دیگر می رود، فرزندان من بدون اینکه او را دیده باشند، فقط از روی ویدیوها و آنچه به آنها می گوییم، می دانند. برای ما، او برای همه چیزهایی که برای آرژانتین منظور داشت، و آنچه در سرتاسر جهان منظورش بود، بسیار مهم است. او بازیکنی بود که ما آن را تحسین می‌کردیم، فراتر از سن مردم تماشا می‌کردیم، زیرا من کمی از بازی های دیگو رادیدم. وقتی او به نیوولز رفت، که آخرین مراحلش بود، من شش یا هفت ساله بودم و یادم نمی‌آید، درست مثل جام جهانی 94، زمانی که جوان بودم و چیز زیادی به خاطر ندارم. واضح است که من ویدیوها را دیدم و با هر چیزی که دیگو برای ما معنی دارد، او ستاره قطبی ما، بزرگترین قهرمان ما است.

اما قهرمان زیدان و بت بزرگ زیدان، انزو فرانچسکولی اروگوئه‌ای بود: «مرجع من انزو فرانچسکولی بود که برای مارسی بازی می‌کرد – یکی از پسرانم به نام انزو نامگذاری شده است. وقتی او را دیدم گفتم “می خواهم مثل او باشم”. او بسیار ظریف بود، چگونه توپ را اداره می کرد، شما توپ را نمی دیدید.. وقتی انزو آمد دیدیم که او یک فوتبالیست متفاوت است، خارجی‌های زیادی در اطراف حضور نداشتند، او یک جادوگر با توپ بود. من هم می خواستم همین کار را بکنم.»

زیدی۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسی ادامه داد: «آیمار را خیلی دوست داشتم، بازیکنی که شیوه بازی اش را دوست داشتم، او در ریور نیز تیم بزرگی داشت. جدای از دیگو که یک مورد جداگانه بود، پابلو فردی بود که من به عنوان بازیکن او را بسیار تحسین می کردم. در کودکی آنقدر فوتبال اروپا را دنبال نمی‌کردم.»

زیدان همچنین به مسی گفت که چرا در رئال مادرید پیراهن شماره ۵ را بر تن کرده است: “فلورنتینو پرز دوست ندارد بازیکنانی با ۳۵، ۳۰، ۲۵ ببیند… او از ۱ تا ۱۱ را دوست دارد. سانچیس که شماره ۵ را داشت. رفت و فلورنتینو از من خواست که از۱ تا ۱۰ عددی را انتخاب کنم. گفتم بله و ۵ را انتخاب کردم. در نهایت ۵ برای من در حال حاضر جادویی است زیرا تاریخ من با مادرید را رقم زده است. «۱۰» خوب است، اما «۵» نیز چایگاه خود را دارد.

زیدان در این گفتگو اشاره کرد:برای لئو مسی که همه چیز را در فوتبال چه برای باشگاه و چه برای ملی به دست آورد، بازیکنی منحصر به فرد است و هیچ کس را نمی توان با او مقایسه کرد. مسی در پاسخ گفت که او زیدان را بسیار تحسین می کند و زمانی که در بارسلونا جوانتر بود او را تماشا می کرد و زیدان یک فوق ستاره در مادرید بود. زیدان گفت: “این فقط یک کلمه است: “جادو”. یعنی من و لئو هر روز با هم نیستیم. بنابراین امروز روز بسیار مهمی برای من است زیرا می توانم به او بگویم که چقدر او را تحسین می کنم.

زیدان۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسی پس از لبخند کوتاهی پاسخ داد: این را به خاطر حضور او نمی گویم، اما قبلا چندین بار گفته ام. زیدان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ است و من همیشه او را تحسین کرده و دوستش داشته ام. من قبلاً او را در مادرید دنبال می کردم و همچنین از او رنج زیادی می بردم زیرا من اهل بارسلونا هستم. زیدان ظرافت، هنر، جادو و همه چیز است. من خاطرات زیادی از او دارم، از جمله گل او به لورکوزن در فینال لیگ قهرمانان اروپا، گل های او به برزیل در فینال جام جهانی، حرکت نمادینی که انجام می داد و گل معروف والنسیا.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *