“آژنگ نیوز”:نشست رونمایی از کتاب “آوازهای فوتبال در ایران”برگزار می شود.عصر پنجشنبه‌ی بخارا، اینبار در موزه‌ی موسیقی تهران، برگزارکننده‌ی محفلی موسیقاییفوتبالی است. این برنامه که در ساعت پنج بعدازظهر هجدهم آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، به رونمایی از کتاب “آوازهای فوتبال در ایران” نوشته‌ی دکتر کیوان آقامحسنی اختصاص داده شده است.

آوازها - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این برنامه منوچهر زندی، حمید علیدوستی، حسین راغفر، نپوموک ریوا و راینهارد کوپیتز سخنرانی خواهند کرد و در انتها نیز نویسنده‌ی کتاب، خود به توضیحاتی درباره‌ی کتاب خواهد پرداخت. کیوان آقامحسنی که دارای مدرک دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه موسیقی، تئاتر و رسانه‌ی هانوفر آلمان و همچنین عضو انجمن اتنوموزیکولوژی این کشور و نیز استادیار گروه موسیقیِ دانشگاه گیلان است، در کتاب “آوازهای فوتبال در ایران” برای اولین‌بار به پدیده‌ی شعارهای فوتبال در ایران از منظر موسیقی و مردم‌شناسی پرداخته است. این کتاب که حاصل پنج‌سال پژوهش میدانی و کتابخانه‌ای است، به چگونگی شکل‌گیری آوازهای فوتبال در ایران، طبقه‌بندی این آوازها و بررسی متقابل رویکردهای موسیقایی انسان‌شناختی در حوزه‌ی آوازهای فوتبال می‌پردازد.
در این پنجشنبه‌شب بخارا، مروری بر کتاب “آوازهای فوتبال در ایران” خواهیم داشت و طیّ برنامه متخصصان و پیشکسوتانی در حوزه‌ی موسیقی‌شناسی و فوتبال به سخنرانی درباره‌ی این کتاب خواهند پرداخت و با رویکردهایی متفاوت، عصری موسیقایی_فوتبالی را رقم خواهند زد.
رونمایی از کتاب “آوازهای فوتبال در ایران” در نشستِ عصر پنجشنبه‌ی بخارا، در تاریخ هجدهم آبان ۱۴۰۲، ساعت پنج بعدازظهر، در موزه‌ی موسیقیِ تهران واقع در تجریش، خیابان مقصودبیک، کوچه‌ی موزه، برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *