آژنگ نیوز”: لوح باستانی با قدیمی ترین نقاشی ارواح جهان توسط دانشمند رمزگشایی شده و توضیح داده شده است.قدیمی‌ترین تصویر جهان از یک شبح که حدود ۲۵۰۰سال پیش بر روی یک لوح گلی بابلی حک شده است، تصویر روح مرد سالخورده‌ای است که توسط یک شخصیت زن به دنیای زیرین هدایت می‌شود.

این تصویر و توصیف خط میخی آن، که با هم بخشی از راهنمای جن‌گیری ارواح را تشکیل می‌دهند، توسط دکتر ایروینگ فینکل، متصدی ارشد بخش خاورمیانه موزه بریتانیا رمزگشایی شده است. او توضیح داد: «این تکه گل دریچه مستقیمی است به آنچه این مردمان باستانی در تمام آن مدت پیش در مورد ارواح فکر و باور داشتند. “اگر روح داشتید و از بین نمی رفت، باید از یک نفر حرفه ای کمک بگیرید.

مردی که آن متن را نوشته یکی از این جن گیران حرفه ای بود.» این لوح که در ۳ نوامبر ۱۸۸۳ توسط موزه بریتانیا رونمایی شد، متعلق به قرن چهارم قبل از میلاد است. اگرچه به دلیل آسیب دیدن در طول ترمیمش اندکی ناقص است، اما ویژگی آن به عنوان راهنمای مقابله با ارواح ناآرام روشن است.

لوح - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کاتب آن مردوک-اپلا الدین، طلسم و آیینی را ترتیب می دهد که جن گیران شاگرد می توانند از آن برای دفع شکنجه گران خیالی استفاده کنند. بر اساس حکاکی ، مردی باریک و ریشو با مچ های غل و زنجیر، با طناب بسته شده و توسط زنی محکم گرفته شده است. به گفته دکتر فینکل، این مرد یک روح بی قرار و مسن است که «خانم ها را دوست داشت». برای رهایی خانواده مرد از شر روح او، یک جن گیر یک “شریک زن” را به ذهن خطور کرد که وظیفه اش “بردن او به دنیای اموات” است.

حکاکی روی لوح سفالی لوح گلی با حکاکی برجسته فقط چند کلمه اول طلسم خوانا باقی مانده است. متن ترجمه شده از بابلی، چنین است: «شماش، ارباب عریض…» شاماش خدای خورشید باستانی بین النهرین بود و به عنوان یک قاضی الهی با عالم اموات در ارتباط بود و احتمالاً به همین دلیل است که در این مراسم از او خواسته می شد. دکتر فینکل که لوح سفالی را در دست دارد خودش هرگز روح ندیده است، اما این بدان معنا نیست که او به آنها اعتقاد ندارد. بسیاری از افراد باهوش را می شناسم که می گویند یک روح دیده اند، و کنار گذاشتن همه این ادعاها بسیار دشوار است، به گونه ای که انگار همه آنها دچار توهم یا دیوانه یا اشتباه شده اند،

بنابراین بایدبه یک حرف باور داشت و در مورد آن فکر کرد،” او گفت. “من معتقدم که موقعیت پیش فرض برای بشریت این است که به ارواح اعتقاد داشته باشند.ممکن است برای بزخی هیچ ایده ای از واقعیت روح وجود نداشته باشد. ندارد زیرا بسیاری از مردم در مورد آن صحبت نمی کنند. اما نهایتا یک روز، آنها نیز با واقعیت وجود روح مواجه خواهند شد.»

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *