“آژنگ نیوز”:پنجاه و هفتمین نشست عصر شنبه‌های مجلۀ بخارا اختصاص یافته است به بحث و گفت‌وگو دربارۀ اهمیت میراث جهانی. این نشست با همکاری مؤسسه ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه سیزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ با حضور محمدحسن طالبیان، علیرضا قلی‌نژاد، عبدالحسین مستکین و احمد محیط طباطبایی در کافه مانا برگزار می‌شود.

میراث فرهنگی گواهی بر تاریخ غنی و متنوع کشورها در سراسر جهان است. این شامل طیف گسترده‌ای از میراث ملموس و غیرملموسی است که ارزش‌ها، سنت‌ها و دستاوردهای جوامع را منعکس می‌کند. سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با درک اهمیت حفظ و ترویج میراث فرهنگی، فهرست میراث جهانی را ایجاد کرد. این فهرست، که میراث تاریخ – فرهنگی و طبیعی را در بر می‌گیرد، ابزاری حیاتی برای حفاظت و حمایت و تقدیر از میراث مشترک انسانی است. مهمترین نتایج ثبت میراث ملی در فهرست میراث جهانی عبارتند از: حفظ تاریخ و هویت، تقویت همکاری‌های بین‌المللی، تقویت گردشگری و رشد اقتصادی، آموزش و الهام، و شناخت دستاوردهای برجسته.

یراث - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ناگفته پیداست که ثبت میراث فرهنگی یک کشور در فهرست میراث جهانی صرفاً یک فرآیند اداری نیست. این یک تعهد عمیق به حفاظت از میراث مشترک بشریت است. فهرست میراث جهانی به عنوان گواهی بر اهمیت تنوع فرهنگی، تاریخ و اهمیت میراث فرهنگی بشر عمل می‌کند. گواهی بر گذشته و ارمغانی برای آینده است. از آنجایی که کشورها به شناسایی و معرفی میراث فرهنگی خود برای ورود به این فهرست ادامه می‌دهند، به ماموریت جهانی حفظ و بزرگداشت ارزشهای پایدار تمدن بشری کمک می‌کنند.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه سیزدهم آبان‌ماه ۱۴۰۲ در کافه مانا (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *