“آژنگ نیوز”:لیونل مسی برای هشتمین بار به عنوان بهترین بازیکن سال فوتبال ،انتخاب شد این بازیکن آرژانتینی دیشب در مراسمی در فرانسه این جایزه معتبر را دریافت کرد و رکورد خود را در بیشترین برنده شدن توپ طلا افزایش داد. این بازیکن ۳۶ ساله که کاپیتان تیم ملی خود و همچنین اینتر میامی به مالکیت دیوید بکام است، از سال ۲۰۱۲ این عنوان را به خود اختصاص داده است.

در زمانی که مسی برای سومین بار برنده این جایزه شد ، او آن را با یوهان کرایف (هلند)، میشل پلاتینی (فرانسه) و مارکو فن باستن (هلند)، که هر کدام سه بار برنده شده بودند، مشترک شد.

مسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسی سال بعد که برای چهارمین بار قهرمان شد، این رکورد را برای خود به دست آورد و از آن زمان با قهرمانی مجدد در سال های ۲۰۱۶، ۲۰۱۹، ۲۰۲۱ و اکنون دوباره در سال ۲۰۲۳، آن را حفظ کرده است.

توپ طلا به بهترین بازیکن سال قبل اهدا می شود و یکی از معتبرترین جوایزی است که به بازیکنان انفرادی داده می شود. این یکی از افتخاراتی است که مسی در طول دوران درخشان خود کسب کرده است. این بازیکن یکی از ۳۰ مردی بود که نامزد شده بود و بازیکنانی مانند هری کین از انگلیس، ارلینگ هالند از نروژ و رودری از اسپانیا را شکست داد. مسی در سال ۲۰۲۲ با تیمش جام جهانی را بالای سر برد و عکسی که او برای ۴۹۰ میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام منتشر کرد، یک عنوان رکورد دیگر گینس را برای او به ارمغان آورد. پست او که با تصویری از او که جام طلایی را بالای سرش نگه داشته است، پر لایک ترین پست تصویر در اینستاگرام است.این پست توسط ۷۵۶۵۰۲۳۰نفر پسندیده شده است.

او رکورد بیشترین بازی های جام جهانی فوتبال توسط یک فرد با ۲۶ بازی، بیشترین هت تریک در دوران حرفه ای لالیگا با ۳۶ بازی را دارد. او جوان ترین بازیکنی است که ۵۰ گل در قهرمانان یوفا به ثمر رسانده است. او در این لیگ در سال ۲۰۱۲ زمانی که او ۲۴ سال داشت ،شرکت کرد..

lمسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مسی همچنین پس از اینکه بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱، ۶۷۲ بار برای باشگاه بارسلونا به ثمر رسانید، رکورد بیشترین تعدا گل را در یک دوران حرفه‌ای برای یک باشگاه فوتبال دارد. او همچنین در شش فینال جام جهانی به عنوان بهترین بازیکن مرد مسابقات انتخاب شده است، به این معنی که او رکورد بیشترین جوایز بازیکن مرد را که در فینال جام جهانی فیفا کسب کرده با آرین روبن (هلند) و کریستیانو رونالدو (پرتغال) مشترک است. در هر حال چه قبول داشته باشید که مسی بهترین فوتبالیست است یا نه، همه ما می توانیم قبول کنیم که او رسما شگفت انگیز است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *