“آژنگ نیوز”:سوئیس تنها کشوری در جهان است که می‌تواند در صورت وقوع فاجعه، کل جمعیت خود را در پناهگاه‌ها پنهان کند.

سوئیس از زمان جنگ سرد برای ساخت و تجهیز پناهگاه های بمب زیرزمینی شهرت زیادی به دست آورده است. در گذشته این تخصص حتی توجه دیکتاتورهایی مانند سرهنگ قذافی و صدام حسین را نیز به خود جلب می کرد.

سوییس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

طبق قانون، هر فرد در سوئیس حق داشتن یک پناهگاه در زیر زمین را دارد – به طور دقیق، یک متر مربع برای هر نفر. این تنها کشوری در جهان است که دارای چنین قانونی است که در سال ۱۹۶۲ وضع شده است. این قانون در سال ۱۹۶۳منجر به ایجاد اداره فدرال برای حفاظت از مدنی شد که وظیفه آن اجرای تعهد برای ساخت پناهگاه های دفاع مدنی یا پناهگاه ها است. این ویژگی خاص – که در سال گذشته به دلیل جنگ در اوکراین توجهات را به خود جلب کرد – باعث شهرت جهانی این کشور شده است. در طول سال‌ها، برخی دیکتاتورها حتی از شرکت‌های سوئیسی خواسته‌اند تا پناهگاه‌های حمله هوایی خود را بسازند یا تجهیز کنند.

از سال ۱۹۶۲، نزدیک به ۱۲ میلیارد CHF (۱۳.۲میلیارد دلار) برای ساخت پناهگاه های هسته ای در سوئیس هزینه شده است. بیشتر آنها سازه های خصوصی هستند که در زیرزمین ساختمان های آپارتمانی یا خانه های تک خانواده یافت می شوند. مقامات کانتونی و شهری مسئولیت اطمینان از ساخت و نگهداری این پناهگاه ها را بر عهده دارند. با این حال، با کمال تعجب، سیاست رسمی از کانتونی به کانتون دیگر متفاوت است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *