آژنگ نیوز”: دانشگاه هاروارد، قدیمی ترین مؤسسه آموزش عالی در ایالات متحده، توسط دادگاه بزرگ و عمومی مستعمره خلیج ماساچوست در چنین روزی در سال ۱۶۳۶ میلادی (۱۰۱۵ خورشیدی)تأسیس شد.

کالج هاروارد در سال ۱۶۳۶ با رأی دادگاه بزرگ و عمومی مستعمره خلیج ماساچوست تأسیس شد و به نام اولین خیر آن، جان هاروارد از چارلستاون، وزیر جوانی که پس از مرگش در سال ۱۶۳۸، کتابخانه و نیمی از دارایی خود را وقف کرد، این موسسه جدیدنامگذاری شد.

هاروارد ۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دانشگاه هاروارد ، قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده است. این دانشگاه که ۱۶ سال پس از ورود مهاجران به پلیموث تأسیس شد، در ابتدا از ۹ دانشجو با یک استاد واحد تشکیل مشد .اما بعدا به تعداد بیش از ۱۸هزارداوطلب تحصیل، از جمله دانشجویان کارشناسی و دانشجویان در ۱۰ واحد دانشگاهی اصلی، افزایش یافته است. ۱۳هزاردانشجوی دیگر نیز در یک یا چند دوره در دوره های کوتاه مدت هاروارد ثبت نام می کنند. بیش از ۱۴هزارنفر در هاروارد کار می کنند که بیش از ۲هزار نفر از آنها هیئت علمی هستند. همچنین ۷هزار شاغل در هیات علمی در بیمارستان های آموزشی وابسته وجود دارد.

در سالهای اولیه، کالج یک دوره آکادمیک کلاسیک را بر اساس مدل دانشگاه انگلیسی ارائه کرد، که با فلسفه رایج پیوریتن ومبلغ اولین استعمارگران سازگار بود. اگرچه بسیاری از فارغ التحصیلان اولیه آن در جماعات پیوریتن در سراسر نیوانگلند خدمت می کردند، کالج هرگز به طور رسمی به یک فرقه مذهبی خاص وابسته نبود.

هاروارد۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بروشور اولیه‌ای که در سال ۱۶۴۳ منتشر شد، وجود کالج را چنین توجیه می‌کرد: «برای پیشبرد یادگیری و تداوم آن تا نسل آینده. ترس از واگذاری یک وزارت بی سواد به کلیساها. »

هفت رئیس جمهور ایالات متحده – جان آدامز، جان کوئینسی آدامز، تئودور و فرانکلین دلانو روزولت، رادرفورد بی. هیز، جان فیتزجرالد کندی و جورج دبلیو بوش – فارغ التحصیل هاروارد بودند. هیئت علمی آن بیش از ۴۰ برنده جایزه نوبل را تولید کرده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *