آژنگ نیوز”: نشست شب “یک‌سالگی مجله‌ی نقد نمایش”برگزار میشود.

در هفتصد و هشتمین شب از شب‌های بخارا به یک‌سالگی انتشار فصلنامه «نقد نمایش» پرداخته می‌شود. این نشست در ساعت پنج بعدازظهر روز دوشنبه اول آبان ماه ۱۴۰۲ با سخنرانی نصرالله قادری، آراز بارسقیان، دکتر صادق رشیدی، غلامحسین دولت‌آبادی، شقایق صفاری سامانی، فرزاد فره‌وشی و علی دهباشی در سالن هنری نقش واقع در پارک ساعی برگزار می‌شود.

شب نخستین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مجله «نقد نمایش» با هدف بررسی جامعه‌شناختی و انتقادی از تئاتر ایران و معرفی نمایشنامه‌نویسان ایرانی و خارجی یکسال است فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجله که چهار شماره تا امروز از آن منتشر شده است، جزو معدود نشریات تخصصی تئاتر است که تا امروز به صورت منظم و با خط مشی مشخص به جامعه‌ی تئاتری و فرهنگی کشور ارائه می‌شود. صاحب امتیاز و مدیر مسئول آن آراز بارسقیان، سردبیر نصرالله قادری و دبیر تحریریه غلامحسین دولت‌آبادی است. گروه ثابتِ تحریریه در یک سال گذشته محمدعلی رضی، شقایق صفاری سامانی، زینب غضنفری و فائزه میررضایی بودند که با پیگیری‌های مداوم و تلاش توانستند به سامان یافتن مجله کمک کنند.

مجله در چهار بخش «تصویر تئاتر ایران»، «پرتره‌ی نمایشنامه‌نویس»، «میز تئاتر ایران» و «بوته‌ی نقد» آماده و ارائه می‌شود. این چهار بخش سعی می‌کند ابعاد مختلف تئاتر که شامل نظریه (بخش نقد کتاب)، تاریخ (بخش تصویر تئاتر ایران)، فن و هنر نمایش (پرتره‌ی نمایشنامه‌نویس و میز تئاتر ایران) است را مورد بررسی قرار دهد.

مجله‌ی «نقد نمایش» به صورت فصلنامه و تقریباً در هر فصل در ۲۰۰ صفحه با قطع وزیری آماده‌ی انتشار می‌شود.

در نشست شب یک‌سالگی مجله‌ی «نقد نمایش»، مروری بر روند این مجله تا امروز خواهیم کرد و تجربه‌های دست‌اندرکاران و کارشناسان از مجله را می‌شنویم و از چشم‌اندازهای پیش رو می‌گوییم.

شب یک‌سالگی مجله‌ی نقد نمایش در ساعت پنج بعدازظهر دوشنبه اول آبان ماه ۱۴۰۲ در سالن هنری نقش واقع خیابان ولیعصر، ابتدای پارک ساعی، پلاک ۲۱۶۹ برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *