“آژنگ نیوز”:سر بابی چارلتون: اسطوره منچستریونایتد و انگلیس در سن ۸۶ سالگی درگذشت. چارلتون با به ثمر رساندن ۲۴۹گل در ۷۵۸ بازی، به عنوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ منچستریونایتد شناخته می شود. او در سال ۱۹۶۸ با یونایتد قهرمان جام ملت‌های اروپا و سه قهرمانی در لیگ دسته اول شد. چارلتون متولد آشینگتون نیز در سال ۱۹۶۶ با انگلیس قهرمان جام جهانی شد

چارلتون۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

چارلتون برنده جام جهانی ۱۹۶۶ ۱۰۶بازی ملی برای انگلیس انجام داد و ۴۹ بار گلزنی کرد که رکورد گلزنی او از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۵پا برجا بود. اوپس از بازنشستگی، به مدت ۳۹سال به عنوان یک مدیر به باشگاه منچستریونایتدخدمت کرد.

پس از پیوستن به یونایتد در سال ۱۹۵۳، چارلتون یکی از اعضای آکادمی مشهور تحت مربیگری سر مت بازبی بود – این بازیکنان با به عنوان “بجه های بازبی” شناخته شدند – و سه جام متوالی FA جوانان را از سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۶ به دست آوردند. چارلتون اولین بازی حرفه ای خود را در همان سال انجام داد و اولین قهرمانی لیگ خود را در فصل ۱۹۵۶-۱۹۵۷ به دست آورد و در ۱۴ بازی در لیگ دسته اول ۱۰ گل به ثمر رساند. در ۶ فوریه ۱۹۵۸، فاجعه هوایی مونیخ که منجر به کشته شدن ۲۳ نفر از جمله هشت بازیکن یونایتد شد، باشگاه را لرزاند. چارلتون جراحات جزئی داشت اما زنده ماند. او سپس به باشگاه کمک کرد تا به فینال جام حذفی آن سال برسد و تنها ۲-۰ مقابل بولتون واندررز شکست خورد.

چارلتون بخشی جدایی ناپذیر از روند بازسازی بود که پس از این فاجعه رخ داد و یونایتد در سال ۱۹۶۳ جام حذفی را به دست آورد، یعنی اولین افتخار بزرگ آنها پس از مونیخ، قبل از اینکه دو سال بعد قهرمان لیگ شود. در سال‌های ۱۹۶۶-۱۹۶۷، یونایتد عنوان قهرمانی را پس گرفت و ۱۲ ماه پس از آن، زمانی که چارلتون کاپیتان تیم شد و ۴-۱بر بنفیکا پیروز شد، اولین قهرمان اروپا شد. او در سال ۱۹۸۰ پس از حضور در پرستون، واترفورد و استرالیا با نیوکاسل کی بی یونایتد، پرت آزوری و بلک تاون سیتی بازنشسته شد. چارلتون همچنین از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۵ مدیریت پرستون را بر عهده داشت.

بابی۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در بیانیه ای از سوی خانواده وی آمده است: “با اندوه فراوان این خبر را به اشتراک می گذاریم که سر بابی با آرامش در ساعات اولیه صبح شنبه درگذشت.” اسطوره منچستریونایتد، برنده جام جهانی، جنتلمن – در حالی در گذشت که در کنار خانواده اش بود. خانواده او مایلند از همه کسانی که در مراقبت از او مشارکت داشته اند و برای بسیاری از افرادی که او را دوست داشته و حمایت کرده اند تشکر کنند.

منچستریونایتد نیز به چارلتون ادای احترام کرد آنها اورا “یکی از بزرگترین و محبوب ترین بازیکنان تاریخ باشگاه” نامیدند. در بیانیه باشگاه آمده است: “سر بابی قهرمان میلیون ها نفر بود، نه فقط در منچستر یا بریتانیا، بلکه در هر جای دنیا که فوتبال بازی می شود.” “او به همان اندازه که به خاطر ویژگی‌های برجسته‌اش به‌عنوان یک فوتبالیست و تحسین می‌شد؛ به‌خاطر اخلاق ورزشی و درستکاری‌اش نیز محبوب بود.سر بابی همیشه به‌عنوان غول بازی فوتبال در خاطره خواهد ماند.

چارلتون۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پپ گواردیولا که روز شنبه پس از پیروزی ۲-۱ منچسترسیتی مقابل برایتون صحبت می کرد، گفت: “او مدت کوتاهی پس از تولد من بازنشسته شد، اما واضح است که من ویژگی های برجسته او را دیده ام. من از طرف خانواده من سیتی، برای خانواده یونایتد، خانواده او، خانواده انگلیس متاسفم. “این نوع بازیکنان نماینده فوتبال انگلیس هستند که هیچ کس دیگری نمی تواندکار آنها را انجام دهد.من این کشور را برای خیلی چیزها دوست دارم، اما یکی از چیزهای مهم این است که چگونه از افسانه های خود مراقبت می کنند، وآنها را گرامی می دارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *