“آژنگ نیوز”:ایده های کنفوسیوس در عصر دیجیتال محبوب تر می شوند،به همین جهت مراسمی برای بزرگداشت ۲۵۷۴مین سالگرد تولد فیلسوف چینی باستان کنفوسیوس در کوفو،استان شاندونگ در شرق چین، هفته گذشته برگزار ‌شد. کنفوسیوس (۵۵۱ پ.م.-۴۷۹ پیش از میلاد)،مربی و متفکر چین باستان بوده ، ونسل های بی شماری از جامعه چین را تحت تأثیر قرار داده است.

مراسم امسال حواشی زیادی داشت،ازجمله اجرای هنرجویان جوان که آثار کلاسیک کنفوسیوس را میخواندند .این رویداد همچنین یک پلتفرم واقعیت مجازی (VR) راه اندازی کرد که به مردم این امکان را می داد تا به صورت آنلاین در مراسم بزرگداشت شرکت کنند و از لحظه ای از سنت به صورت دیجیتال لذت ببرند.

کنفوسیوس۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بخش آنلاین آن بیش از ۶۰ معبد کنفوسیوس و سایر باشگاه‌ها و مؤسسات فرهنگی را از داخل و خارج از کشور را پوشش داده و همچنین بیش از ۷۰ رسانه نیز در حالی که بیش از سه ساعت از یک رویداد آفلاین به‌طور مستقیم پخش می‌شد را در بر گرفته و حتی  برای مخاطبان جهانی نیز پخش شد.

شرکت کنندگان با گذاشتن روبان های زرد رنگ در یک راهپیمایی طولانی وارد محل برگزاری مراسم شدند و در مقابل مجسمه کنفوسیوس گل گذاشتند.ژو نایشیانگ، فرماندار استان شاندونگ، متنی را خواند و مهمانان سه بار تعظیم کردند.این مراسم بزرگ حوالی ساعت ۱۰ صبح به پایان رسید.

در سال‌های اخیر، شاندونگ منابع فرهنگی سنتی منحصربه‌فرد خود را با دیجیتالی‌سازی جدید از طریق ابزارهای پیشرفته ترکیب کرده است تا فرهنگ سنتی کنفوسیوس را با عبارات جدید تقویت کند، بنابراین  جنین رویدادهایی به ایجاد یک اجماع فرهنگی در سراسر جهان در مورد فلسفه باستان کمک می‌کند.

همچنین  بر روی دیوارهای یک شرکت انیمیشن در شهر جینینگ شاندونگ، یک فیلم انیمیشن از زندگی کنفوسیوس به نمایش درآمد . این انیمیشن با عناصر فرهنگی سنتی چینی، با طول کل بیش از ۱۰۰۰ دقیقه، به راحتی توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کرد.بیشتر آثار هنری درباره ایده های مختلف کنفوسیوس هستند. چن هونگ کینگ، رئیس این شرکت گفت: فناوری اطلاعات مدرن به روشی جدید برای ارائه فرهنگ سنتی و تقویت نفوذ بین المللی آن تبدیل شده است.

در چند سال گذشته، تیم چن اقتباس‌هایی از کتاب‌های دیجیتالی از ایده‌های کنفوسیوس انجام داده است.این کتاب ها اکنون در بیش از ۴۰۰ موسسه کنفوسیوس و ۷۰۰ کلاس درس کنفوسیوس در سراسر جهان استفاده می شود. در کوفو، معبد کنفوسیوس، عمارت خانواده کنگ، و گورستان کنفوسیوس به طور گسترده ای به عنوان نشانه های فرهنگ کنفوسیوس شناخته می شوند که همگی در سال ۱۹۹۴ در میراث فرهنگی جهانی ثبت شدند.

کنفوسیوس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال، در روزهای مدرن، سرزمین مقدس نیشان، موزه کنفوسیوس و موسسه کنفوسیوس به مقصدهای گردشگری جدید تبدیل شده اند. موزه کنفوسیوس بلافاصله پس از ورود، بازدیدکننده را در زندگی کنفوسیوس غرق می کند، با فیلمی خوشامدگویی که به لطف وسایل پیشرفته مدرن بر روی دیواری عظیم اکریلیک نمایش داده می شود.

به گفته معاون متصدی یانگ جین کوان، فناوری‌های مدرن، از جمله پایانه‌های چند رسانه‌ای و هوشمند تلفن همراه، به گردشگران امکان دسترسی به جذابیت فرهنگ کنفوسیوس را داده است.حتی آن‌هایی که در خارج از کشور هستند می‌توانند از طریق پلتفرم VR و سایر روش‌های دیجیتالی در وب‌سایت آن، از موزه بازدید کنند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *