“آژنگ نیوز”:فیلم اکشن آمریکایی بولیت در چنین روزی در سال۱۹۶۸ میلادی(۱۳۴۷ خورشیدی) به اکران عمومی درآمد. استیو مک‌کوئین در این نقش (که بسیاری بهترین نقش او می‌دانند) یک بازی فوق العاده به نمایش می‌گذارد.این فیلم همچنین به‌خاطر سکانس تعقیب و گریز نمادینش با ماشین موستانگ معروف است.

استیو۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تعقیب و گریز ماشینی فوق‌العاده بولیت در تپه‌های سانفرانسیسکو به یکی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین تعقیب و گریزهای ماشین در تاریخ سینما تبدیل شد. با این حال، فیلم دارای ویژگی های قابل توجه دیگری از جمله طرح داستانی چند لایه است.

نقش فرانک بولیت از جنبه های مختلف ماندگار شده است .از جمله لباسهای او در این فیلم به عنوان یک مد لباس پوشیدن برای همه ادوار مورد توجه قرار گرفته است.لباس او ترکیبی از کت اسپرت قهوه‌ای ، ژاکت یقه‌ای آبی تیره، شلوار زغالی و چوکای جیر Hutton Playboy، لباسی جاودانه را ارائه می‌کند که مردان امروزی هنوز به دنبال الهام از سبک اوهستند.

استیو۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بازیگری درخشان، به ویژه توسط مک کویین. و موسیقی جاز تحسین شده توسط لالو شیفرین از جمله آنها هستند. مک کوئین مظهر «یک فرد خونسرد و باهوش » در نقش بولیت بود، و تصمیم او برای انجام برخی از عملیات تعقیب و گریز و رانندگی توسط خودش به جای بدلکار، به صحنه های تعقیب ماشین او در فیلم اعتباری ویژه داد.

این حضور فعال بازیگر نقش اول در اغلب فیلم‌ها وجود ندارد. نمایش سکانس تعقیب و گریز، جایزه اسکار را برای فرانک پی کلر به عنوان بهترین مونتاژ فیلم را به ارمغان آورد.

موستانگ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

ماشین بولیت فست بک فورد موستانگ GT 1968 سبز تیره بود و باعث شد موستانگ به یکی از محبوب ترین خودروهای اسپرت دهه ۱۹۶۰ و ۷۰ میلادی تبدیل شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *