“آژنگ نیوز”:امروز سالروز افتتاح استادیوم یکصد هزار نفری آزادی است.این استادیوم بزرگترین ورزشگاه ایران است. این ورزشگاه برای میزبانی بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ (۱۳۵۳)که در تهران برگزار می‌شد، ساخته شد.

استادیوم آزادی 1معرفی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این استادیوم فوتبال ، بخشی از مجموعه ورزشی آزادی است. این مجموعه ورزشی هم‌اکنون با دارا بودن سالن‌های چند منظوره، سالن دوازده هزار نفری و دریاچه مصنوعی هم اکنون نیز یکی از بی‌نظیرترین مجموعه‌های ورزشی خاورمیانه و آسیا می‌باشد.این ورزشگاه با مساحت ۱۴۱ هزار متر مربع و با معیار های بین المللی یک مجموعه عظیم ورزشی به شمار می آید.در حقیقت دیگر هیچگاه چنین فضای ورزشی با این ابعاد در ایران ساخته نشد.

این استادیوم ورزشی چنان نقش اساسی در شکل گیری وقایع و رویدادهای حماسی در زندگی مردم دارد که نمیتوان نمونه و مثال دیگری برای آن معرفی کرد. بسیاری از موفقیتها و سربلندی های ورزشی در این استادیوم رخ داده است.

آزادی 55 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسیاری از خانواده ها با فرزندانشان زمانهای بسیار شور انگیز و شاد و البته با شکست تیم محبوبشان غم انگیز را در این مکان تجربه کرده اند.به همین دلیل هرچقدر که برا ی بقا و بهبود این مکان ورزشی و تاریخی خرج شود هزینه نیست بلکه سود خالص است.ساخت استادیوم امروزه در جهان یک اقدام بنیادین اقتصادی و ورزشی بوده و نیز از نظر حفظ طراوت و نشاط جمعی مردم بسیار اهمیت دارد. یک استادیوم ورزشی موجب رونق اقتصادی است زیرا مشاغل متعدد ایجاد میکند. موجب بهبود گردشگری میشود. زیرا مردم به نقاط مختلف کشور برا ی تماشای مسابقات ورزشی میروند. موجب گسترش تعاملات فرهنگی هم در داخل کشور و هم به صورت بین المللی است.

آزادی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این محسنات در کنار هزاران ویژگی منحصر بفرد موجب شده است که وجود ورزشگاهی مانند ورزشگاه آزادی نقش حیاتی در جامعه داشته باشد.به همین خاطر مسئولان ورزشی باید دیگاه خود را تغییر دهند . زیرا تعمیر یک ورزشگاه صرفا ترمیم چمن !نیست .امیدواریم که این دیدگاه در ذهن مسئولان نقش بگیرد. حالا که استادیوم یکصد هزار نفری بعد از سالها تعطیل شده وقرار است تعمیر شو د کمترین حسن آن این بوده که در یابیم در گوشه وکنار همین شهر تهران ورزشگاههای متعددی وجود دارد که میتواند میزبان مردمی باشد که به هیجان و شادی علاقه دارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *