آژنگ نیوز”: خلبان آزمایشی آمریکایی چاک یگر اولین کسی بود که دیوار صوتی را در چنین روزی در سال ۱۹۴۷ (۱۳۲۶خورشیدی)میلادی شکست.این اولین هواپیمایی بود که سریعتر از سرعت صوت (1 ماخ) پرواز کرد. . سرعت این هواپیمای آزمایشی هدفمند به۱۱۲۷کیلومتر رسید.

این هواپیما بر فراز دریاچه خشک راجرز در صحرای جنوبی کالیفرنیا توسط یک بمب افکن بوئینگ B-۲۹ پرتاب شد.این پرواز بدون مشکل انجام شد واولین پرواز مافوق صوت خلبانی جهان از رها شدن از B-۲۹ تا فرود ۱۴ دقیقه به طول انجامید.

رکورد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برای غلبه بر نیروهای خطرناک آیرودینامیکی، X-۱ دارای بال‌های بسیار نازک و در عین حال قوی و تثبیت‌کننده افقی قابل تنظیم برای بهبود کنترل بود. طراحان بدنه را مانند یک گلوله کالیبر ۵۰ شکل دادند، زیرا گلوله های پرقدرت در سرعت های مافوق صوت پایدار بودند. یک موتور موشک چهار محفظه Reaction Motors, Inc.، XLR-۱۱-RM-۳، ۲۶۵۰۰ نیوتن (۶هزار پوند) رانش ساکن را ایجاد کرد. داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول برنامه X-۱ بلافاصله برای نسل جدیدی از هواپیماهای جنگی با عملکرد بالا، مانند F-۱۰۰ آمریکای شمالی، اولین جنگنده مافوق صوت آمریکا، در سال‌های اولیه جنگ سرد اعمال شد.

کاپیتان چارلز یگر برای پرواز با بل X-۱ انتخاب شد زیرا او با تجربه ترین خلبان آزمایشی نیروی هوایی بود. یک تک خال جنگ جهانی دوم با ۱۱ پیروزی، بومی ویرجینیای غربی یک خلبان عالی با درک ذاتی از ماشین‌ها و توانایی نادر برای انتقال احساس خود نسبت به ویژگی‌های ذهنی پرواز به داده‌های عملکرد برای مهندسانی که پروازهایش را نظارت می‌کردند، بود.

صوت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او به افتخار همسرش نام این هواپیما را Glamorous Glennis گذاشت. در آن زمان، بسیاری می ترسیدند که پرواز مافوق صوت به دلیل وجود یک “موانع” نامرئی که می تواند هواپیما را نابود کند، غیرممکن باشد. این پرواز این باور را برای همیشه آرام کرد. همانطور که یگر بعداً بیان کرد، “من متوجه شدم که ماموریت باید با ناامیدی به پایان برسد، زیرا مانع واقعی در آسمان نبود، بلکه در دانش و تجربه ما از پرواز مافوق صوت بود.”

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *