“آژنگ نیوز”:مسن ترین بازیکن فوتبال جهان رابرت کارمونا اهل اروگوئه است .در حالی که بسیاری معتقدند کازویوشی میورا است که ۵۶ سال دارد و در دسته های پایین ژاپن بازی می کند، این عنوان جایزه متعلق به یک فوتبالیست در اروگوئه است… رابرت کارمونا. رابرت کارمونا ۶۰ ساله است و ماه آینده ۶۱ ساله خواهد شد.

اروگویه۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب رکوردهای گینس پس از ارائه مدارک مناسب توسط مدافع به کارمونا، مسن ترین بازیکن فعال فوتبال را به کارمونا اختصاص داده است، کاری که تکمیل آن چهار سال طول کشید. برخلاف میورا، کارمونا فوتبال سطح بالایی بازی نکرد، در عوض تمام دوران حرفه‌ای خود را در لیگ‌های پایین اروگوئه و لیگ‌های پایین‌تر خارج از کشور بازی کرد. از آنچه جمع آوری شده است، کارمونا به مدت ۴۵ سال به عنوان یک بازیکن حرفه ای فوتبال فعال بوده است.

رابرت کارمونا در لیگ های پایین اروگوئه، ایتالیا، ایالات متحده و سایرین به عنوان مدافع بازی کرد، او حتی در یک مسابقه حرفه ای مقابل دیگو مارادونا نیز حضور داشت. در مجموع کارمونا در ۳۰ تیم با ۲۲۰۰ بازی رسمی حضور داشته است. کارمونا در طول ۴۵ سال دوران حرفه‌ای‌اش هیچ‌وقت بازی را متوقف نکرد، یا بازنشسته نشد، او همواره بازی کرده است.

در صحبت با مارکا کارمونا او اظهار داشت: ” من از سال ۱۹۷۶ که فعالیت حرفه ای خود را شروع کردم بدون وقفه بازی می کنم. نمی توانم پاسخ آسانی در مورد راز طول عمرم بدهم. چندین عامل وجود دارد: رژیم غذایی خوب، نظم و انضباط در تمرین، پرهیز از تنبلی، الکل و مواد مخدر، و علیرغم اینکه از دوران کودکی زندگی سختی داشته ام، همیشه نگرش بسیار مثبتی داشته ام. برای من در زندگی من چیزی به نام “نمیتوانم” وجود ندارد. احساس می کنم هدیه ای به من داده شده و آن را هدر نداده ام. احساس می کنم بسیار زنده هستم و انرژی یک جوان را دارم.”

اروگویه1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کارمونا در ژانویه ۲۰۲۲ با رئیس جمهور اروگوئه لوئیس لاکال پو ملاقات کرد تا در مورد حرفه طولانی خود صحبت کند و اظهار داشت که از دیدار با رئیس جمهور بیش از هر چیزی در حرفه خود عصبی است. “من می‌خواهم حرفه‌ام پیامی برای مردم باشد. شما فقط یک بار زندگی می‌ کنید، و ما باید نشان دهیم که می‌توانیم بهتر زندگی کنیم، زندگی باکیفیتی داشته باشیم. .

او می گوید:وقتی از من درباره [بازنشستگی] می پرسند، کمی اذیتم می کند… می گویم برای چه بازنشسته شوم؟ او گفت. “من یک برگزیده، یک اسطوره زنده هستم. من مسن ترین بازیکن فعال جهان شدم و به راهم ادامه خواهم داد. احساس می کنم یک جوان ۲۵ساله هستم. بازنشستگی در ذهن من نیست.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *