“آژنگ نیوز”:در چنین روزی دنیای جدید که بعدا قاره آمریکا نامیده شد در سال ۱۴۹۲(۸۷۱ خورشیدی) میلادی کشف شد.در این روز زمانی که زمین (به احتمال زیاد منطقه سن سالوادور) در دریای کارائیب از منطقه پینتا، توسط ساکنان یکی از سه کشتی که در سفر تاریخی کریستف کلمب شرکت داشتند، مشاهده شدِاین قاره کشف گردید.

در قرن ۱۵ و ۱۶، اروپایی ها می خواستند مسیرهای دریایی به شرق دور بیابند. کلمب می خواست مسیر جدیدی به هند، چین، ژاپن و جزایر ادویه پیدا کند. اگر او می توانست به این سرزمین ها برسد، می توانست محموله های غنی از ابریشم و ادویه جات را بازگرداند. کلمب می دانست که جهان گرد است و متوجه شد که با حرکت به سمت غرب – به جای شرق در اطراف سواحل آفریقا، همانطور که سایر کاشفان در آن زمان انجام می دادند – همچنان به مقصد خود می رسد. از چه کشتی هایی استفاده می کرد؟ در سال ۱۴۹۲کلمب با سه کشتی از پالوس اسپانیا به راه افتاد. دو تا از آنها ، نینا و پینتا از نوع کارول بودند یعنی کشتی های کوچک با بادبان های مثلثی. سومین کشتی، سانتا ماریا، یک نائو بود – یک کشتی مربعی بزرگتر. در محموع کشتی ها کوچک بودند و بین۱۵ تا ۳۶ متر طول داشتند. آنها حدود ۹۰ مرد را حمل کردند.

کلمب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او چه چیزی را کشف کرد؟ پس از ۱۰ هفته دریانوردی در اقیانوس اطلس، زمین توسط ملوانی به نام رودریگو برناجو مشاهده شد (اگرچه خود کلمب اعتبار این کار را بر عهده گرفت). او در جزیره کوچکی در باهاما فرود آمد که آن را سان سالوادور نامید. او ادعای فتح این جزیره را برای پادشاه و ملکه اسپانیا کرد، اگرچه این جزایر قبلاً پر جمعیت بوده و تمدنی برای خود داشتند

. کلمب تمام افرادی را که در جزایر ملاقات کرد، «هندی» نامید، زیرا مطمئن بود که به هند رسیده است. این رویارویی اولیه «دنیای جدید» را به روی استعمار اروپایی گشود که تأثیر مخربی بر جمعیت‌های بومی داشت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *