“آژنگ نیوز”:فنجان سبیل تقریباً توسط هاروی آدامز سفالگر بریتانیایی در دهه ۱۸۷۰میلادی اختراع شد. آدامز یک لبه پروانه ای شکل را به ثبت رساند که در داخل فنجان با سوراخی برای نوشیدن قرار داشت. اینها در مقادیر زیادی ابتدا در بریتانیا و سپس در سراسر اروپا فروخته می شوند.

سبیل2 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اواخر قرن نوزدهم دوران شکوفایی سبیل های چشمگیر بود، اما چالش های مختلفی را برای دوستداران چای سبیل به همراه داشت. گرمای نوشیدنی موم سبیل را ذوب کرد و گوشه های آن را آویزان کرد. سبیل ها و صاحبان آنها به معنای واقعی کلمه گرفتار نوشیدنی گرم می شدند. در نتیجه راه حل این مشکل به شکل جام سبیل به دست مردم رسید.

فنجان ها در شکل ها و اندازه های مختلفی بودند. «فنجان کشاورزان» به اندازه یک پیمانه چای در خود جای می‌گرفت، در حالی که قطعات چینی کوچک‌تر مانند صدف حلزونی مجسمه‌سازی شده بود یا نام صاحب آن نقش بسته بود.

سبیل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بیشتر آنها نعلبکی هایی برای مطابقت داشتند. اما اینها به اندازه خود فنجان ها ارزشمند نبودند. یک روزنامه بریتانیایی طبقه بندی شده در آن زمان می نویسد: “پاداش – اگر بانویی که فنجان سبیل یک جنتی را در شنبه شب از ظرف گرد و غبار کوچک دزدید بلافاصله درخواست دهد، می تواند نعلبکی را رایگان دریافت کند.”

تهیه و تدوین فرحناز عباسی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *