“آژنگ نیوز”:استفاده از انرژی پاک برای اجرای کنسرت و فعالیتهای هنری دیگر در دانمارک به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.در همین راستاشهرداری آلبورگ یک ژنراتور برق سبز متحرک را اختراع می کند .مسئولان می خواستند انرژی پاکی را در اختیار رویدادهای فرهنگی و جشنواره ها قرار دهند شهر آلبورگ دانمارک این آرزو را دارد که نه تنها در یک سال خاص پایتخت سبز اروپا باشد، بلکه در کل به عنوان پایتخت سبز اروپا شناخته شود.

اخبار تازه ای که از این شهر نوردیک به دست آمد، بر این واقعیت تأکید داشت که این جاه طلبی نیز فقط یک ادعای توخالی نیست.در ماه آینده، کنسرت محلی توسط خواننده Dorthe Gerlach نیز به عنوان اولین نمایش و اجرای آزمایشی یک ژنراتور جدید برق سبز متحرک، که به عنوان جایگزینی تمیز برای ژنراتورهای دیزلی معمولی مورد استفاده در رویدادهای فرهنگی در فضای باز است، ارائه خواهد شد.

ژنراتور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نکته جالب این است که ژنراتور برق، که برق را از پرتوهای خورشیدی تولید می کند، به ابتکار مقامات شهرداری ایجاد شد که می خواستند کاری برای ارائه انرژی پایدارتر به صحنه فرهنگی محلی انجام دهند. آنچه در پی آن بودند، همکاری یک ساله بین شهرداری، دانشگاه آلبورگ، سازمان‌های ملی و شرکت‌های جامعه تجاری شهرداری و چندین مؤسسه فرهنگی آلبورگ برای توسعه این ایده به یک محصول کارآمد بود.

ما می‌توانیم کنسرت‌ها و رویدادها را سبزتر کنیم، و این تا حد زیادی به دلیل موسسات آموزشی فوق‌العاده ما است که مبتکر و نوآور هستند، و همکاری خوب آنها با مشاغل و مقامات نیز مزید بر علت است. لاسه فریماند جنسن، شهردار شهرداری آلبورگ توضیح می دهد که برای رهبر بودن، بسیار مهم است که راه حل های سبز را با هم توسعه دهیم. نتیجه یک تریلر کوچک مجهز به ۹ پنل خورشیدی بود که می تواند تا ۸۰ کیلووات برق تولید کند و اگر هوا ابری باشد می توان آن را از طریق شبکه شارژ کرد.

علاوه بر این، اندازه کوچک آن باعث تحرک بیشتر و در نتیجه پایدارتر می شود. وزن آن حدود ۱۳۰۰ کیلوگرم است و بنابراین می توان آن را به جای یک کامیون، توسط یک ماشین سواری معمولی کشید. برای اولین آزمایش آن در Skørbæk (محل برگزاری کنسرت)، برق پشتیبان در غرفه دریاچه در دسترس است، اما تریلر باتری برق کل رویداد را تامین می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *