“آژنگ نیوز”:ایالت کالیفرنیا “در چنین روزی در سال ۱۵۴۲ میلادی کشف شد” کاوشگر خوان رودریگز کابریلو، معروف به “کاشف” کالیفرنیا، در این روز در نزدیکی سن دیگوی کنونی فرود آمد و اولین اروپایی بود که در ساحل غربی جایی که بعدا به بخشی ازایالات متحده تبدیل می شد، قدم گذاشت.

اولین اروپایی‌هایی که سواحل کالیفرنیا را کاوش کردند، اعضای یک تیم قایقرانی اسپانیایی به رهبری کاپیتان خوان رودریگز کابریلو از نایب السلطنه اسپانیای جدید (مکزیک امروزی) بودند.

کالیفرنیا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تاریخ کالیفرنیا را می توان به دوره بومیان آمریکا (حدود ۱۰هزار سال پیش تا ۱۵۴۲)، دوره اکتشاف اروپا (۱۵۴۲-۱۷۶۹)، دوره استعمار اسپانیا (۱۷۶۹-۱۸۲۱)، دوره جمهوری مکزیک (۱۸۲۳-۱۸۴۸) تقسیم کرد. ، و تشکیل ایالت ایالات متحده (۹ سپتامبر ۱۸۵۰ تا کنون).

کالیفرنیا یکی از متنوع ترین مناطق از نظر فرهنگی و زبانی در آمریکای شمالی پیش از کلمبیا بود. پس از تماس با کاشفان اسپانیایی، بسیاری از بومیان آمریکا بر اثر بیماری های خارجی جان خود را از دست دادند.

سرانجام، در قرن نوزدهم یک نسل کشی توسط دولت و شهروندان خصوصی ایالات متحده رخ داد که به عنوان نسل کشی کالیفرنیا شناخته می شود.این ایالت به دلیل کشف طلا در آن نیز دارای اهمیت بوده و تاریخ پر فراز و نشیبی دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *