“آژنگ نیوز”:سمینارهای دانشگاهی رومانی  در مورد سواد رسانه ای برگزار شد.جلسات آموزشی این سمیناردر چندین شهر برگزار و بیش از ۱۵۰ جوان را درگیر کرد .بدین ترتیب  یک پروژه دانشگاهی پروژه با موفقیت به پایان رسید. این رویداد شامل کارگاه‌های آموزشی دانشگاهی بود که توسط جوانانی که در رویدادهای ظرفیت‌سازی در زمینه شناسایی اخبار جعلی و مقاومت در برابر اثرات منفی اطلاعات نادرست شرکت کرده بودند، برگزار می‌شد.قبل از آن نیز  کارگاه های شناسایی اخبار جعلی در ماه مارس و آوریل به ترتیب در برلین در پورتو برگزار شد. با مسلح شدن به دانش، مهارت ها و بسیاری از ارتباطات جدید، شرکت کنندگان جوان به کشورهای خود بازگشتند تا تسلط تازه به دست آمده را گسترش دهند.

هدف این جلسات آگاه کردن شرکت‌کنندگان از روش‌هایی که اطلاعات نادرست بر دموکراسی تأثیر می‌گذارد و تجهیز آنها به مهارت‌هایی برای تجزیه و تحلیل انتقادی محتوای آنلاین برای مبارزه با اخبار جعلی بود. این آموزش ها شامل پنج جلسه آموزنده و تعاملی، شامل بحث، فعالیت های گروهی، و بینش متخصصان جوان رسانه بود. ارزیابی نیازهای آموزش سواد رسانه ای در رومانی علاوه بر این، سازمان غیرانتفاعی یک ارزیابی جامع از نیاز به آموزش سواد رسانه ای در رومانی با توجه به وضعیت فعلی کشور انجام داد.

سمینار اخبار جعلی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این سمینار گزارشی تهیه شد که در درجه اول بر الزامات گروه های هدف مختلف در مورد آموزش سواد رسانه ای و آمادگی آنها برای مقابله با تهدید اطلاعات نادرست تمرکز دارد. این ارزیابی شامل یک نظرسنجی آنلاین در میان گروه های هدف، مصاحبه با سهامداران و تحقیقات گسترده در مورد بهترین شیوه های فعلی بود. نیازسنجی ها یافته های مهمی را در مورد جوانان در رومانی و اخبار جعلی برجسته کرد. مثلا: بسیاری در مورد اخبار جعلی نگران هستند، اما فاقد مهارت برای شناسایی یا مبارزه با آن هستند. تعداد کمی از مردم آموزش رسمی سواد رسانه ای دارند. رسانه های اجتماعی منبع اصلی اخبار آنهاست که آنها را در برابر اخبار جعلی آسیب پذیر می کند. آنها خواهان منابع اطلاعاتی قابل اعتمادتر و شفافیت رسانه ای هستند.

راه حل ها شامل آموزش بهتر سواد رسانه ای و مقررات رسانه ای است. توصیه‌های سمینار نیز عبارت بودند از: سواد رسانه‌ای را به برنامه‌های درسی مدارس اضافه کنید، مربیان را آموزش دهید و از متخصصان رسانه حمایت کنید. برای کمک به مبارزه با اخبار جعلی، تفکر انتقادی و بررسی حقایق را از طریق کمپین های عمومی ترویج دهید. در مجموع این پروژه‌ای است که با هدف مقابله با اطلاعات نادرست و محدود کردن انتشار اخبار جعلی از طریق افزایش مهارت‌های شهروندان برای ارزیابی انتقادی اطلاعات، شناسایی محتوای رسانه‌ای شرور و مضر و تمایز بین حقایق و نظرات، در نتیجه ارتقای شایستگی‌های سواد رسانه‌ای آنها انجام می‌شود. این پروژه تحت برنامه شهروندان، برابری، حقوق و ارزش ها (CERV) اتحادیه اروپا، موافقت نامه کمک مالی ، بودجه سیار خوبی دریافت کرده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *