“آژنگ نیوز”:ناپل دیروز و در ماه سپتامبر برای قدیس حامی خود “سن جنارو جشن گرفت. تمرکز اصلی جشن ها یک “معجزه” است که شامل مایع شدن خون قدیس است. بنابراین، این روز مهم‌ترین و سنتی‌ترین تعطیلات شهر جنوبی ایتالیا محسوب می‌شود، زیرا قرن‌ها از آن یاد می‌شده است.

سن جنارو یا سنت ژانواریوس، شهیدی است که در ۱۹ سپتامبر ۳۰۵میلادی در جریان آزار و شکنجه مسیحیان اولیه که توسط امپراتور روم دیوکلتیان انجام شد، اعدام شد. همانطور که در داستان آمده است، خونی که پس از سر بریدن از گردن او فوران کرد، توسط پرستار او Eusebia جمع آوری شد و در یک آمپول شیشه ای نگهداری شد. معجزه ای که مربوط به خون قدیس بود برای اولین بار در قرن چهاردهم با داستانی ثبت شد که در طول جشن های آسونتا، ویال را به نمایش گذاشتند و در طول راهپیمایی خون ذوب شد “گویی که از بدن قدیس فوران کرده است. ».

از آن زمان به بعد، مایع شدن موقت خون تبدیل به معجزه ای شد که مورد انتظار بود و رفاه شهر و جمعیت آن را تضمین می کند. در سال ۱۴۹۷جسد قدیس و ویال ها به سرداب کلیسای جامع ناپل منتقل شد و تا امروز در آنجا نگهداری می شود. ویال شیشه ای سه بار در سال – در اولین شنبه ماه می، در ۱۹ سپتامبر و در ۱۶ دسامبر برای نمایش عمومی آورده می شود. جمعیت دعا می کنند و مشتاقانه منتظر مایع شدن خون هستند.

ناپل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این حال مردم فریاد می زنند ویوا سن جنارو! با این حال، خون سن جنارو همیشه مایع نمی شود، و این یک فال بد برای ناپل در نظر گرفته می شود. اما، بیشتر اوقات این کار را انجام می دهد و سپس با آه های آسودگی و فریادهای شادی آور با «ویوا سن جنارو!» استقبال می شود.

این مراسم به عنوان محافظ ناپل، یادگارهای قدیس در شرایط بحرانی مورد استناد قرار می گیرد، مانند دو فوران آتشفشان وزوویوس، یکی در قرن هفدهم و در آخرین فوران در سال ۱۹۴۴. داستان از این قرار است که کمک های آسمانی او به پایان دادن به بلایای طبیعی کمک کرد. این جشن ها همچنین با راهپیمایی های معمولی، رژه، سرگرمی های موسیقی و غرفه های غذا همراه است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *