“آژنگ نیوز”:کتاب “طراحی تحقیق در علوم اجتماعی”: اعلام، تشخیص و طراحی مجدد منتشر شد. نویسنده: گریم بلر، الکساندر کاپوک و ماکارتان هامفریس.کتاب  رویکردی پیشرفته برای ارزیابی طرح تحقیق برای دانشجویان و دانش پژوهان در سراسر علوم اجتماعی است.

جلد گالینگور قیمت: ۵۵.۰۰ دلار / ۴۵.۰۰ پوند . منتشر شده (ایالات متحده): ۲۲ اوت ۲۰۲۳ منتشر شده (بریتانیا): ۲۴ اکتبر ۲۰۲۳ صفحات: ۳۹۲

طراحی تحقیق جامعه شناسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

درباره کتاب

ارزیابی ویژگی‌های طرح‌های تحقیقاتی قبل از اجرای آن‌ها می‌تواند حتی برای باتجربه‌ترین محققان نیز دشوار باشد. این کتاب یک چارچوب قدرتمند – مدل، پرسش، استراتژی داده، و استراتژی پاسخ یا MIDA – برای توصیف هر طرح تحقیقاتی تجربی در علوم اجتماعی ارائه می‌کند.این کتاب  شما را قادر می‌سازد تا ویژگی‌های تحلیلی کلیدی طرح‌های مشاهده‌ای و آزمایشی، طرح‌های کمی و کیفی، و طرح‌های توصیفی و علی را مشخص کنید. یک الگوریتم همراه به شما امکان می‌دهد طرح‌ها را در چارچوب MIDA اعلام کنید، ویژگی‌هایی مانند سوگیری و دقت را تشخیص دهید، و ویژگی‌هایی مانند نمونه‌برداری، تخصیص، اندازه‌گیری، و روش‌های تخمین را دوباره طراحی کنید. طراحی تحقیق در علوم اجتماعی یک بسته ابزار ضروری برای کل زندگی یک پروژه تحقیقاتی است، از برنامه ریزی و تحقق طراحی گرفته تا ادغام نتایج شما در ادبیات علمی. یک منبع ضروری برای محققین فعلی و آینده که می خواهند در مورد خواص طرح های خود قبل از اجرای آنها اطلاعات کسب کنند. شامل کتابخانه ای از رایج ترین طرح ها در علوم اجتماعی است بیانیه کاملی از طرح متعارف برای هر مدخل کتابخانه ارائه می‌کند، شرایطی را که تحت آن طرح می‌تواند قوی یا ضعیف باشد، توصیف می‌کند و پیامدهای انتخاب‌های تحت کنترل طراح پژوهش را بررسی می‌کند. این کتاب همراه با منابع آنلاین است که می تواند در ارتباط با کتاب استفاده شود.در نهایت این یک کتاب درسی ایده آل برای دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *