“آژنگ نیوز”:کانال مانش در چنین روزی در سال ۲۰۰۸میلادی، آتش گرفت.آتش سوزی بزرگی در تونل مانش که از زیر کانال مانش می گذرد و انگلستان را به فرانسه متصل می کند فوران کرد و کانال (آنطور که گاهی اوقات نامیده می شد) تا اوایل سال بعد کار خود را به طور کامل از سر نگرفت.

خرابی های ناشی از آتش سوزی در تونل مانش بدترین تخریب در تاریخ این سرویس بود و گزارش های تایید نشده حاکی از آن است که آتش سوزی شش واگن و یک لوکوموتیو را نابود کرد. این خسارت ناشی از آتش سوزی موجب گردید که تعمیر آن شش ماه به طول انجامد.

مانش - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حدود ۱۰۰ آتش نشان از دو طرف کانال برای مهار آتش شتافتند، اما چندین ساعت طول کشید تا آتش به طور کامل خاموش شود زیرا دمای بالای ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد تلاش آنها را پیچیده می کرد.

کانال مانش در سال ۱۹۹۴ شروع به کار کرد و از آن زمان تاکنون بیش از ۸۱میلیون مسافر از جمله ۸.۲۶ میلیون مسافر رادر سال گذشته جابجا کرده است. روزانه تا ۱۷ سرویس به پاریس و ۱۰ سرویس به بروکسل را از طریق تونل مانش انجام می گیرد، کانال مانش با نزدیک به ۵۰ کیلومتر طول ،طولانی ترین تونل زیر دریا در جهان است. هزینه ساخت این تونل به قیمت های امروزی ۱۰ میلیارد پوند است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *