“آژنگ نیوز”:نماد سنگاپور مرلیون افسانه ای است که دارای بدنِ ماهی و سرِ شیر است .در حقیقت یکی از معروف‌ترین تصاویر نمادین سنگاپور، این مجسمه‌ای است که در پارک مرلیون قرار گرفته است.اینجا یک نقطه دیدنی واقع در One Fullerton، سنگاپور، در نزدیکی منطقه تجاری مرکزی است.

در مورد فلسفه ساخته شدن این نمادهای جزیره سنگاپور باید اشاره کرد که به نحو عجیبی با تاریخ این کشور در هم آمیخته است. این جزیره در ابتدا یک دهکده ماهیگیری بود .مریلیون نیز از این پیشینه نشات گرفته و مجسمه شیر و نیمه ماهی است. این مجسمه دارای داستانی است که بیشتر ریشه گرفته از نماد فرهنگ عمیق سنگاپور است. بدن ماهی مانند مرلیون نمادی از ریشه سنگاپور به عنوان یک دهکده ماهیگیری است که به نام Temasek شناخته می شود – نامی که از همان ریشه کلمه tasek (“دریاچه” در مالایی) گرفته شده است.

مریلیون - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سر مجسمه نشان دهنده نام اصلی شهر سنگاپورا (شهر شیر در سانسکریت) است. طبق افسانه، سانگ نیلا اوتاما – شاهزاده سریویجایان پالمبانگ – در میان طوفانی در دریا در سواحل سنگاپور فرود آمد. در نزدیکی دهانه رودخانه سنگاپور، شاهزاده موجود عجیبی را که او را شیر معرفی کرد، پیدا کرد و به این ترتیب نام سنگاپور را به آن داد. داستان پشت مجسمه امروز، پژواک این افسانه است که در مجسمه پارک مرلیون تجسم یافته است. مجسمه مرلیون که آب را از دهانش بیرون می ریزد، ۸.۶ متر است و ۷۰ تن وزن دارد. این بنا که در ابتدا در دهانه رودخانه سنگاپور قرار داشت، توسط صنعتگر محلی لیم نانگ سنگ، طراحی شده توسط کوان سای کونگ، ساخته شد و در ۱۵ سپتامبر ۱۹۷۲ توسط نخست وزیر وقت لی کوان یو رونمایی شد.

با تکمیل پل Esplanade در سال ۱۹۹۷، مجسمه دیگر نمی توانست به وضوح از اسکله دیده شود .بنابر این به پارک Merlion، که در مقابل هتل فولرتون و مشرف به خلیج مارینا قرار دارد، منتقل شد. نکته بسیار جالب این است که مجسمه مرلیون رو به شرق است. اعتقاد بر این است که شرق جهتی است که رفاه به ارمغان می آورد. این جهت گیری فرخنده حتی پس از نقل مکان به پارک مرلیون در سال ۲۰۰۲ نیز حفظ شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *