“آژنگ نیوز”:لهستان اقدام به توزیع لپ تاپ به همه دانش آموزان کلاس چهارم خود می کند رایانه ها به مدت پنج سال به هر دانش آموز اختصاص داده می شود، اما به مالکیت آنها در نمی آید.

وزارت آموزش و پرورش لهستان شروع به اعطای لپ تاپ های آموزشی رایگان به همه دانش آموزانی که کلاس چهارم را در سیستم آموزشی ملی شروع می کنند، کرده است. به طور کلی، این بدان معنی است که مقامات حدود ۴۰۰هزارلپ تاپ را به دانش آموزان تحویل خواهند داد.

این برنامه اولین برنامه در نوع خود در کشور است، و علیرغم انتخابات آتی قانونگذاری در آنجا، در واقع توسط همه احزاب پارلمان، به جز حزب راست افراطی کوچک Konfederacja، حمایت می شود. یک حزب دیگر – Polska ۲۰۵۰ – از رای دادن به این لایحه خودداری کرد. “برنامه رایگان لپ تاپ ها یک عنصر از سیاست های طرفدار خانواده است، زیرا خدمات عمومی، از جمله آموزش، حوزه بسیار مهمی از زندگی است.

لب تاب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به نقل از Notes از لهستان، باربارا سوشا، معاون وزیر خانواده و سیاست اجتماعی، گفت: وظیفه ما حمایت از مقامات محلی برای اطمینان از اینکه خدمات آموزشی در بالاترین سطح قراردارد، است. علاوه بر این، معلمان لهستانی همچنین کوپن هایی دریافت می کنند که به آنها کمک می کند لپ تاپ شخصی خود را خریداری کنند. ارزش این کوپن ها ۵۵۹یورو خواهد بود و در فروشگاه های مورد تایید دولت قابل استفاده است.

با این حال، در مورد مالکیت لپ تاپ یک هشدار وجود دارد. این دستگاه ها در واقع به والدین دانش آموزان واگذار می شود زیرا آنها بزرگسال هستند و می توانند مسئولیت داشته باشند. بنابراین، لپ‌تاپ‌ها به عنوان هدیه به دانش‌آموزان داده نمی‌شوند، بلکه توسط دولت به عنوان بخشی از بسته آموزشی اجباری برای هر کودک داده می‌شوند.

هر چند دو گزینه وجود دارد. در یک مورد دانش آموز می تواند لپ تاپ را به مدت پنج سال در منزل گرفته و از آن استفاده کند و در حالت دیگر مدرسه لپ تاپ را به دانش آموز قرض می دهد. این تجهیزات دارای ۳ سال گارانتی می باشد و آموزشگاه نیز می تواند در هر زمان آن را برای معاینه فنی درخواست کند. با این حال، این بازرسی بر نحوه استفاده از رایانه نظارت نخواهد کرد، زیرا این موضوع به عنوان بخشی از مسئولیت والدین تلقی می شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *