“آژنگ نیوز”:سنگاپور از سال ۲۰۱۷ یک اقتصاد پردرآمد با درآمد ناخالص ملی ۵۴۵۳۰دلار آمریکا به ازای هر نفر است. این کشور یکی از سازگارترین محیط های نظارتی در جهان را برای کارآفرینان محلی فراهم می کند و در بین رقابتی ترین اقتصادهای جهان رتبه بندی می شود. در دهه‌های پس از استقلال، سنگاپور به سرعت از یک کشور کم درآمد به یک کشور پردرآمد تبدیل شد. رشد تولید ناخالص داخلی در سنگاپور یکی از بالاترین‌ رشدهای جهان بوده است، به طور متوسط ۷.۷ درصد از زمان استقلال و بالاتر از ۹.۲درصد در ۲۵ سال اول. پس از اینکه صنعتی شدن سریع در دهه ۱۹۶۰ مسیر توسعه کشور جزیره ای را تثبیت کرد، تولید به محرک اصلی رشد تبدیل شد.

در اوایل دهه ۱۹۷۰، سنگاپور به اشتغال کامل رسید و یک دهه بعد به عنوان اقتصادهای تازه صنعتی شده آسیا به هنگ کنگ ، جمهوری کره و تایوان پیوست. بخش‌های تولید و خدمات همچنان ستون‌های دوقلوی اقتصاد با ارزش افزوده بالا سنگاپور هستند. رشد کلی اقتصاد سنگاپور در سال ۲۰۱۸ به میزان ۳.۲ درصد بود.

سنگابور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تولید با ارزش افزوده، به ویژه در بخش‌های الکترونیک و مهندسی دقیق، همچنان محرک‌های کلیدی رشد هستند، ب بخش خدمات، به‌ویژه صنایع اطلاعات و ارتباطات نیز رشد ۶ درصدی داشته است. همچنین صنایع مالی و بیمه، ۵.۹ درصد رشد سالانه داشتند.

در سال ۲۰۱۷، سنگاپور مرکز مالی منطقه‌ای «مبادله زیرساخت آسیا» را راه‌اندازی کرد: «مکانی که می‌تواند تقاضا و عرضه زیرساخت را به هم متصل کند، جایی که می‌توان تخصص و تأمین مالی زیرساخت را به‌دست آورد و نیازهای زیرساختی را برآورده کرد». دولت در بیانیه خود بر اکوسیستم قوی کشور تاکید کرد، اکوسیستم که بازیگران زیرساختی را در کل زنجیره ارزش ادغام می کند – بانک های چندجانبه، تامین کنندگان مالی خصوصی، وکلا، حسابداران، مهندسان و سایر خدمات حرفه ای هستند.

در جدیدترین شاخص سرمایه انسانی بانک جهانی، سنگاپور بهترین کشور جهان را در توسعه سرمایه انسانی رتبه بندی کرده است. این بدان معناست که کودکی که امروز در سنگاپور به دنیا می‌آید، وقتی بزرگ می‌شود ۸۸درصد بازده خواهد داشت، به بیان دیگر این کودک از تحصیلات کامل و سلامت کامل برخوردار است. این کشور همراه با حمایت مالی قوی از سوی دولت، به تقویت چابکی و انعطاف پذیری نیروی کار خود با ارائه آموزش مداوم مانند طرح Skillsfuture ادامه می دهد. هزینه های دولت برای ادامه تحصیل تقریباً دو برابر خواهد شد و به بیش از یک میلیارد دلار سنگاپور در سال خواهد رسید.

تهیه و تدوین:حسن محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *