“آژنگ نیوز”:تصویری از توالت عمومی در فرانسه که مربوط به سال ۱۸۹۵میلادی است در این صفحه دیده می شود.آنها اولین امکانات عمومی در پاریس بودند که از نمونه لندن الهام گرفته شده بود که از دهه ۱۸۸۰ انگلیسی ها آنها را برای شهروندانشان فراهم کرده بود.در آن دوران تقریباً در هر شهر اروپایی اگر فردی را در حال ادرار کردن در ملاء عام میدیدند اورا دستگیر می کردند. در بریتانیا چنین اقدام کثیفی از طریق جریمه مجازات می شد، اما این مجازات ها مانع از انجام آن اقدام نمی شد. در فرانسه وپاریس از سال ۱۷۰۰ این کار ممنوع بود، اما هیچ کمکی به شهرت پاریس به عنوان یکی از کثیف ترین شهرهای آن دوره نکرد. اوضاع به حدی بد شد که مردم علناً کار خود را در خیابان انجام می دادند.

توالت عمومی فرانسه 1875 میلادی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در دهه ۱۸۵۰، ناپلئون سوم سرانجام از این وضعیت به قدر کافی ضرر دیده بود و بارون ژرژ-اوژن هاوسمان را مأمور کرد تا پاریس را به مدرن ترین شهر جهان تبدیل کند. یکی از این تلاش‌ها برای مدرن‌سازی این شهر بود بود تابه جای اینکه مردم این کار را روی نزدیک‌ترین دیوار انجام دهند!محلی برای ادرار کردن به مردم پاریسی اختصاص داده شود.

توالت مدرن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته همچنان استفاده از اینگونه توالتهای عمومی در سراسر فرانسه و البته شهر پاریس رایج است. اما همانگونه که در تصویر دیده میشود. این توالتها بسیار مدرن تر شده اند.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *