“آژنگ نیوز”:تاسیس یک رادیو برای زنان یک ایده جالب و قدیمی بوده است.یک تهیه کننده فعال رادیویی به نام اد پیترز ایده ای داشت.او میگفت: اگر یک قالب رادیویی وجود داشت که فقط برای زنان باشد چه طور است؟ بر اساس مقاله ای در شماره ۱۲ ژوئن ۱۹۷۱ مجله رکورد ورلد، قالبی که نام غیرقابل تصور «موسیقی فقط برای یک زن» نامیده می شود، به عنوان یک رادیوی تخصصی مطرح شد.

این قالب که به عنوان یک بسته از پیش ضبط شده به ایستگاه‌هارادیویی فروخته می‌شد، به مدت هجده ساعت اجرا می‌شد و به بخش‌های سه ساعته با نام‌هایی مانند «لحظه‌های ارزشمند» (۹صبح تا ظهر)، «تنها کنار دریا» (۳ بعد از ظهر) و(۶ بعد از ظهر)، و “نجواهای نرم” (۶ بعد از ظهر تا ۹ بعد از ظهر)تقسیم می‌شد. .به گفته پیترز این موسیقی همچنین با آثار ژاک ویلسون، شاعری که روی آلبوم‌های روان-راک سنگین موگ کار کرده،، اختصاصا برای مخاطبان زن بود.

رادیو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پیترز گفته در حالی که بیتلز آهنگ های خوبی داشت، “اما این تنظیمات برای قالب مورد نظر ما مناسب نبود.” به همین جهت ، “موسیقی فقط برای یک زن” آن را با سبکی ملایم تر ارائه می داد. این قالب به ویژه به هنر توجهی نداشت. زنان بازاری مانند بازارهای دیگر بودند، و همانطور که محقق جان والاس وایت توضیح می‌دهد، «انتخاب قالب معمولاً نه با دغدغه‌های موسیقی، بلکه بر اساس دغدغه‌های تجاری تعیین می‌شد». این موسیقی برای آرام کردن ذهن مخاطبان بود و می‌توانست هر چیزی از سبک کلاسیک گرفته تا آهنگ‌های نمایشی باشد. شد،اگرچه «موسیقی فقط برای یک زن» قالب ماندگاری نبود، اما باعث شد که ما امروز هم آن نوع موسیقی را با عنوان گوش دادن آسان می شنویم .

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *