آژنگ نیوز”:گدایی برای جامعه جهانی بسیار خطرناک است. گداها کار نمی کنند بلکه به دیگران وابسته اند و از زندگی بسیار لذت می برند. بررسی‌های مختلف نشان می‌دهد که متکدیان الگوی غذایی مناسبی دارند و برخی از متکدیان خانه‌های خوبی برای خانواده‌های خود ساخته و زمین خریداری کرده‌اند و دارایی بانکی خوبی هستند، در حالی که برخی بسیار فقیر هستند و پول کافی برای رفع نیازهای اولیه خود ندارند.

در این تحقیق که توسط سازمان اقتصاد جهانی انجام گرفته آمده که تکدی گری شغل بدی است که به دلیل فقر در جهان آغاز شده است. مردم فقیر به دلیل فقر همیشه به این فعالیت می پردازند و گاهی تیم خوبی می سازند و از طریق این تیم گاهی بچه ها مجبور به گدایی می شوند در حالی که در این تجارت اکثریت بچه ها به زور درگیر هستند. گاهی والدین فرزندان خود را برای گدایی به بازار می فرستند. یعنی زمان تحصیل آنهاست در حالی که بیشتر وقت خود را به گدایی می گذرانند و برای آینده خود مهارت و آموزش نمی بینند، به طوری که بی سواد رها می شوند.

همچنین مشاهده شد که متکدیان برای کسب درآمد از روستا به شهر و از کشوری به کشور دیگر مهاجرت می کردند. بنابراین آنها برای همیشه به این شغل علاقه مند می شوند که بر اقتصاد جهانی تأثیر منفی می گذارد و جامعه جهانی را در وضعیت غم انگیزی قرار می دهد. قدرت گدایی در کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای توسعه یافته جهان است.

درآمد سرانه کشورهای در حال توسعه پایین است و بنابراین سرمایه گذاری کمتری در سرمایه گذاری دارند و به همین دلیل اشتغال زایی کمتر از کشورهای توسعه یافته و مشکل بیکاری بیشتر و شدیدتر است که در طولانی مدت مشکلات مختلفی را در کشور ایجاد می کند. کاهش رشد اقتصاد در نهایت تعداد متکدیان را در کشور افزایش می دهد. هیچ برنامه ریزی مناسبی در کشورهای در حال توسعه برای کاهش گدایی وجود ندارد.

گدایی در جهان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

البته برخی از برنامه ها برای کنترل آن طراحی شده اند، در حالی که خروجی آنها تا حدی صفر است. متکدیان نه تنها گدایی می کنند، بلکه در تخلفات مختلف دنیا نقش بسزایی دارند.برنامه های مختلفی برای کنترل این خلافها راه اندازی شد اما هنوز این مسئله توسط دولت جهانی حل نشده است.

پس لازم است دولت دنیا تعداد متکدیان را در کشورهای جهان شناسایی کند و این موضوع را در مجلس خود مطرح کنند و سیاست خوبی برای کنترل آنها اتخاذ کنند و بودجه خوبی برای حل آن تصویب کنند. این مشکلات جدی کشورهای در حال توسعه جهان است، بنابراین برای کنترل آن باید قانون مبارزه با فقر و تکدی گری در همه جای دنیا تدوین شود. برای حل این مشکل باید بودجه افزایش یابد.

باید زمینه اشتغال متکدیان در کشور فراهم شود. برنامه های چندگانه در کشور برای فقرزدایی باید چند برابر شود. باید برای کنترل تکدی گری در ادارات پلیس و ادارات رفاه اجتماعی بخشهای ویژه معین شوند. باید برنامه خیریه برای حذف گدایی در کشور به شکل مناسب راه اندازی شود. باید در کشورهای دنیا بنیاد خیریه ایجاد شود و صندوق صدقات توسط افراد در این بنیاد مشخص شود و سپس این صندوق بین متکدیانی که حق دارند به نحو شایسته توزیع شود و از این طریق تکدی گری از جامعه پایان یابد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *