“آژنگ نیوز”:چرا مطالعه تاریخ مهم است؟ حتی اگر تا ۱۰۰ سالگی زندگی کنید، هرگز چیزهای جدیدی برای یادگیری ندارید. از علم کامپیوتر و ارز دیجیتال گرفته تا ادبیات فرانسوی و دستور زبان اسپانیایی، جهان پر از دانش است و همه چیز در دستان شماست. بنابراین، چرا تاریخ را باید انتخاب کنید؟ بسیاری از مردم تاریخ را در دبیرستان مطالعه می کنند و به این فکر می کنند که تاریخ یا خسته کننده، یا بی ربط یا هر دو است. اما با افزایش سن، حتی با چند سال، اهمیت درک گذشته را درک می کنیم. بنابر این دوباره باید پرسید چرا تاریخ مطالعه می کنیم؟ چرا تاریخ را در کلاس درس می خوانیم؟ ما تاریخ را مطالعه می کنیم زیرا تاریخ پشت سر ما نمی ماند. مطالعه تاریخ به ما کمک می کند بفهمیم که چگونه رویدادهای گذشته همه چیز را به شکل امروزی درآورده اند. با درس هایی از گذشته، ما نه تنها در مورد خود و چگونگی پیدایش خود می آموزیم، بلکه توانایی اجتناب از اشتباهات و ایجاد مسیرهای بهتر برای جوامع خود را نیز توسعه می دهیم. تاریخ چگونه بر زندگی امروز ما تأثیر می گذارد؟ رویدادهای گذشته خانواده‌ها و گروه‌ها را آواره کرده، ساختار مناطق را تغییر داده و اغلب باعث تنش می‌شود. چنین رویدادهایی همچنین سیستم‌های دولتی را ایجاد کرده‌اند که نسل‌ها فراتر از زمان شروع آن دوام آورده‌اند. و همه اینها روی هر فرد زنده امروزی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، رکود بزرگ را در نظر بگیرید – یکی از سخت ترین اما تاثیرگذارترین دوره های تاریخ آمریکاست. بحران اقتصادی تقریباً ۱۵ میلیون نفر را بیکار کرد و خانواده های بی شماری را بی خانمان کرد و احساس امنیت آنها را ربود. بسیاری از این افراد تا پایان عمر احساس ناامنی می کنند. دولت باید یاد می گرفت که چگونه کمک کند. این تلاش منجر به تأمین اجتماعی، برنامه‌های امداد اضطراری فدرال، و بودجه برای تلاش‌های بیکاری شد. این تغییرات همچنان زندگی میلیون ها آمریکایی را امن تر می کند. جامعه امروزی از صدها و هزاران عمل از این قبیل سرچشمه می گیرد. هر چه بیشتر در مورد چگونگی این اتفاقات بیاموزید، زندگی واقعی را بهتر درک می کنید. از تاریخ چه درس هایی می توانیم بگیریم؟

چرا تاریخ ۴ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تاریخ چیزهایی را به ما می آموزد: چرا برخی از جوامع پیشرفت می کنند در حالی که برخی دیگر شکست می خورند. چرا انسان ها به جنگ رفته اند. چگونه مردم جامعه را به سمت بهتر شدن تغییر داده اند. تاریخ مطالعه دیگران نیست. افرادی که درباره آنها می آموزید ممکن است چندین دهه یا حتی قرن ها پیش زندگی کرده باشند، اما اعمال آنها مستقیماً بر نحوه زندگی امروز ما تأثیر می گذارد. رویدادهایی که مانند تاریخ در یک صفحه به نظر می رسند، نقاط عطفی در داستان جوامع ما بوده اند. “دانش تاریخی چیزی بیشتر و کمتر از حافظه جمعی ساخته شده به دقت و انتقادی نیست.” این جمله را -ویلیام اچ. مک نیل، رئیس سابق انجمن تاریخ آمریکا میگوید و می افزاید: تحقیقات تاریخیاین داستان ها را می سازد و کدگذاری می کند. وقتی تاریخ را مطالعه می کنیم، می آموزیم که چگونه به جایی که هستیم رسیده ایم و چرا به این شکل زندگی می کنیم. این مطالعه ما است – درباره انسان ها و جایگاه ما در جهانی همیشه در حال تغییر. بدون آن، ما تمام پیروزی‌ها و شکست‌های خود را درک نمی‌کردیم، و به طور مداوم الگوها را بدون ایجاد چیزی بهتر تکرار می‌کردیم. همانطور که جرج سانتایانا فیلسوف اسپانیایی یک بار گفت: “کسانی که نمی توانند گذشته را به خاطر بیاورند محکوم به تکرار آن هستند.”

وقایع گذشته چگونه به ما در درک زمان حال کمک می کنند؟

گذشته حال را می آفریند. دنیای مدرن ما به دلیل وقایعی است که خیلی قبل از زمان ما اتفاق افتاده است. فقط با درک آن وقایع می‌توانیم بدانیم چگونه به اینجا رسیدیم و بعد به کجا برویم.

۱. تاریخ به ما کمک می کند تا تغییرات را درک کنیم تاریخ پر از گذارهایی است که داستان جهان را تغییر داده است. وقتی دانش خود را از تاریخ ایجاد می کنید، بیشتر متوجه می شوید که چه چیزی جامعه امروزی ما را ایجاد کرده است. مطالعه جنبش حقوق مدنی آمریکا به شما نشان می دهد که چگونه مردم با موفقیت در برابر سیستم های سرکوبگر سازماندهی می کنند. یادگیری در مورد سقوط رم به شما می آموزد که حتی قدرتمندترین جامعه نیز می تواند از هم بپاشد – و چه اتفاقی می افتد باعث این فروپاشی می شود. با یادگیری در مورد دوره های مختلف و رویدادهای مربوط به آنها، شما شروع به دیدن تغییراتی می کنید که ممکن است در آینده اتفاق بیفتد و درک میکنید که چه چیزی باعث این تغییر می شود.

۲. از اشتباهات گذشته درس می گیریم تاریخ به ما درک بهتری از جهان و نحوه عملکرد آن می دهد. وقتی یک جنگ را مطالعه می کنید، در مورد چگونگی تشدید درگیری بیشتر می آموزید. شما می آموزید که رهبران جهان با چه معضلاتی روبرو هستند و چگونه پاسخ می دهند – و اینکه این تصمیمات چه زمانی منجر به نتایج بهتر یا بدتر می شود. مطالعه تاریخی به شما علائم هشدار دهنده انواع فاجعه، از نسل کشی گرفته تا عدم اقدام اقلیمی را نشان می دهد. درک این الگوها شما را به یک شهروند آگاه تر تبدیل می کند و به شما کمک می کند تا به طور موثر اقدام کنید.

چرا تاریخ۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

۳. ما زمینه ای را برای تجربه انسانی به دست می آوریم تا قبل از سال ۲۰۲۰، اکثر آمریکایی ها از طریق یک بیماری همه گیر جهانی زندگی نکرده بودند. همه‌گیری آنفولانزای ۱۹۱۸-۱۹۱۹ از تصویر رایج تاریخ محو شده بود، که تحت الشعاع جنگ جهانی اول در انتهای آن و دهه ۲۰ خروشان پس از آن قرار گرفت. با این حال، طی چند ماه پس از ورود COVID-19 به آگاهی عمومی، مورخان و شهروندان خصوصی آگاه دوباره درباره همه‌گیری آنفولانزا نوشتند. داستان های موج دوم مرگبار برای هشدار به مردم بازگو شد

در برابر خطرات سفر، و تصاویر اجدادی در نقاب دوباره در تاریخ ظاهر میشود.ما از طریق مطالعه گذشته، زندگی خود را بهتر درک می کنیم. ما الگوهایی را می بینیم که دوباره ظهور می کنند و از این واقعیت که دیگران از طریق مبارزات مشابهی گذرانده اند، آرامش می یابیم.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *