آژنگ نیوز”:شهر کیتو در اکوادور گنجینه معماری دوران استعماری به شمار می‌آید .زیرا کیتو، پایتخت اکوادور که در ارتفاعات آند قرار دارد، مملو از نمونه‌های به خوبی حفظ شده از معماری استعماری است و بزرگترین مرکز تاریخی آمریکای جنوبی است.

این شهر با جمعیت ۱.۶ میلیون نفر که به دلیل داشتن بسیاری از کلیساهای قدیمی، میادین عمومی زیبا و موزه های در سطح جهانی، به عنوان میراث جهانی یونسکو حفظ شده است، مدت ها مورد علاقه صنعتگران بوده و مکانی عالی برای خرید هنر و صنایع دستی محلی است.

کیتو - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سرامیک و کنده کاری روی چوب تا لباس های رنگارنگ. معروف ترین جاذبه در مرکز تاریخی کیتو، کلیسای سانفرانسیسکو در میدان سان فرانسیسکو است. برج های دوقلوی سفید شسته کلیسا که قدمت آن به نیمه اول قرن ۱۵۰۰ برمی گردد، در هر طرف ورودی این مجموعه عظیم قرار دارند.

این بنا به دلیل فضای داخلی باروک باشکوه و موزه صومعه سانفرانسیسکو با نقاشی‌های مذهبی، مجسمه‌ها، کنده کاری‌ها، چینی‌ها، منسوجات، و مبلمان دست‌ساز قابل توجه است. از دیگر کلیساهای زیبای دیدنی می توان به کلیسای La Compania de Jesus اشاره کرد. این بنا که در اوایل قرن هفدهم ساخته شده است، در فهرست یونسکو به عنوان یکی از ۱۰۰ ساختمان برتر جهان ثبت شده است.

کلیسای جامع کیتوبه نام باسیلیکا دلا ناسیونال، که در دهه ۱۵۶۰ ساخته شد، به همان اندازه جذاب است. یکی از بهترین کارهایی که در کیتو میتوان انجام داد، کاوش در پلازا گرانده است.

این میدان زیبا توسط بسیاری از نقاط دیدنی از جمله کلیسای جامع، کاخ ریاست جمهوری و کاخ اسقف اعظم احاطه شده است. همچنین جایی است که کاخ شهرداری و همچنی منطقه کاله لا روندا خیابانی پرهیاهو با ردیفی از رستوران‌ها، کافه‌ها، گالری‌های هنری و سایر سرگرمی‌ها ست.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *