آژنگ نیوز”:مادر فرانسیس خاویر کابرینی اولین شهروند ایالات متحده است که توسط کلیسای کاتولیک رم به عنوان یک چهره مسیحی مقدس شناخته شد.

فرانسیس کابرینی، ، در ۱۵ جولای ۱۸۵۰ در دهکده کوچک Sant’Angelo Lodigiano، ایتالیا به دنیا آمد. او که شیفته داستان های مبلغان شده بود، تصمیم خود را گرفت تا به یک نظم مذهبی بپیوندد.

رویای او به راحتی به دست نیامد، زیرا سلامت ضعیفش او را از پیوستن به دختران قلب مقدس، گروهی که معلمان و مربیان او بودند، باز داشت. فرانسیس بدون دلهره در سال ۱۸۸۰ سازمان خود را با هفت زن جوان دیگر “موسسه خواهران مبلغ قلب مقدس عیسی” را تأسیس کرد .

فرانسیس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او و خواهرانش می خواستند در چین و با وجود همه موانع، مبلغ شوند. او از رم بازدید کرد تا با پاپ لئو سیزدهم دیدار کند. پاپ به فرانسیس گفت که “نه به شرق، بلکه به غرب” و نه به چین بلکه به نیویورک برود . او قرار بود به هزاران مهاجر ایتالیایی که قبلاً در ایالات متحده بودند کمک کند.

در سال ۱۸۸۹، نیویورک مملو از هرج و مرج و فقر به نظر می رسید و مادر فرانسیس کابرینی و همراهان خواهرش پا به این دنیای جدید گذاشتند. کابرینی برای مهاجران ایتالیایی کلاس های تعلیم و تربیت برگزار کرد و نیازهای بسیاری از یتیمان را تامین کرد. او مدارس و پرورشگاه‌ها را علی‌رغم مشکلات بسیار ایجاد کرد. به زودی، درخواست های بسیاری به منظور باز کردن مدارس به فرانسیس کابرینی از سراسر جهان رسید.

او به اروپا، آمریکای مرکزی و جنوبی و سراسر ایالات متحده سفر کرد. او ۲۴ سفر بین اقیانوس اطلس را انجام داد و ۶۷ موسسه شامل مدارس، بیمارستان ها و پرورشگاه هاتاسیس کرد . مادر کابرینی در ۲۲ دسامبر ۱۹۱۷ در شیکاگو درگذشت. در سال ۱۹۴۶، پاپ پیوس دوازدهم به پاس قداست و خدمت او به بشریت، او را به عنوان قدیس معرفی کرد. امروزه، خواهران مبلغ و همکار غیر روحانی آنها را می توان در شش قاره و ۱۷کشور در سراسر جهان یافت. هر جا که نیاز باشد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *