آژنگ نیوز”:پردرامدترین مشاغل در تولید فیلم کدامیک هستند؟ اغلب بر این باورند که در هالیوود همه در زمینه تولید فیلم ثروتمند هستند. اما اینطور نیست! در واقع، طبق گفته انجمن بازیگران سینما، متوسط درآمد بازیگران ۵۰۰۰ دلار در سال است – که نشان می‌دهد بیشتر بازیگران در واقع «شغل روزانه» دارند. بنابراین، پردرآمدترین مشاغل در تولید فیلم کدامند؟ بیایید به پنج مورد از آنها نگاهی بیندازیم.

تهیه کننده اجرایی

تهیه کننده اجرایی در بالای لیست، تهیه کننده اجرایی قرار دارد – شخصی که کل پروژه را کنترل می کند. اکثر تهیه کنندگان به عنوان دستیار تولید فیلم یا خوانندگان فیلمنامه شروع به کار می کنند. برخی ممکن است شروع به ساخت فیلم‌های کوچک کنند و به فیلم‌های بزرگ‌تر بسازند، اگرچه این امر مستلزم داشتن مقداری بودجه است. متوسط دستمزد سالانه یک تهیه‌کننده فیلم ۱۰۹۸۶۰ دلار است، اما درآمدهای دیگر را در نظر نمی‌گیرد.

کارگردان

کارگردان در رتبه دوم است که نحوه ارائه تصویری فیلم را بررسی می کند، به بازیگران آموزش می دهد و سپس به تدوینگر کمک می کند. دستمزد کارگردانان تقریباً برابر با تهیه‌کنندگان است و معمولاً با کار روی پروژه‌های کوچک‌تر شروع می‌کنند. شما می توانید در حالی که هنوز در مدرسه هستید شروع کنید تا ببینید آیا این مسیر درستی است که باید طی کنید.

سینما - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فیلمنامه نویس

فیلمنامه نویسان همچنین می توانند پول زیادی به دست آورند – بسیاری از آنها شروع به نوشتن در رسانه های دیگر یا به عنوان روزنامه نگار می کنند، اما شکستن آن بسیار سخت است. بسیاری از نویسندگان کلاه های متعددی بر سر می گذارند و در حالی که تلاش می کنند وارد درب شوند، انواع نوشته های کپی ارایه می دهند.

تدوینگر

در رتبه بعدی تدوینگر وجود دارد. تدوین‌گر صدها ساعت فیلم را می‌گیرد و صحنه‌هایی را با هم در یک فیلم می‌برد… گاهی اوقات به عنوان بخشی از یک تیم کار می‌کند. ویراستاران حدود ۷۵هزار دلار دستمزد می گیرند و زمان زیادی را برای آن صرف می کنند. دوره های رسانه پخش اغلب شامل توانایی تمرکز بر ویرایش فیلم است.

شغلهای دیگر

فرصت های شغلی دیگر نیز وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید. مدیران هنری اغلب دستمزد خوبی می گیرند، زیرا تعداد آنها بسیار کم است. آنها باید هنرمند، مدیر و بسیار خلاق باشند. در واقع کمتر از ۲۰۰۰ مدیر هنری مشغول به کار هستند. اگر بتوانید آن مهارت ها را ایجاد کنید، پس می توانید تقاضای زیادی داشته باشید. مدیران ساخت و ساز نیز دستمزد خوبی دریافت می کنند – چیزی که می توانید از مجموعه های ساختمانی به آن دست پیدا کنید. در نهایت، ورود به یکی از پردرآمدترین مشاغل در تولید فیلم به معنای یافتن استعدادهای خود و کار کردن در زمینه ای است که در آن مهارت دارید، چه کارگردانی، چه هنر یا حتی ساختن چیزها. وقتی وارد یک برنامه آموزشی هنری می‌شوید، مانند برنامه‌هایی که در مدارس هنری ارائه می‌شود، می‌توانید در هر یک از این زمینه‌ها کاوش کنید و سپس در آن تخصص پیدا کنید.

مترجم:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *