آژنگ نیوز”:کتاب “سالهای شکوهمند: فروپاشی نظم صنعتی و ظهور جامعه دیجیتال “منتشر شد.

نویسنده: دانیل کوهن ترجمه جین ماری تاد

کتاب توضیح میدهد که چگونه پوپولیسم با از بین رفتن نظم صنعتی و ظهور یک جامعه دیجیتال جدید که توسط الگوریتم ها اداره می شود دامن می زند.

درباره کتاب

در شور و هیجان انقلابی دهه ۱۹۶۰، جوانان در سرتاسر جهان خواستار تغییر ریشه ای از نظم صنعتی قدیمی شدند و آینده ای با رهایی تکنولوژیکی و شکوفایی نامحدود را تصور می کردند. جامعه صنعتی فروپاشید و اقتصاد دیجیتالی به جای آن قرار گرفته است.

سالهای شکوهمند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با این حال بسیاری از آنها احساس حاشیه و محرومیت از امکان زندگی بهتر کرده اند. کتاب سالهای شکوهمند راه‌های زیادی را بررسی می‌کند که ما در اثر موج فزاینده فناوری ناامید شده‌ایم، و نشان می‌دهد که چگونه اتصالات جدید ما به وعده خود عمل نمی‌کند. در این کتاب افشاگرانه، اقتصاددان دانیل کوهن توضیح می‌دهد که چگونه جامعه فراصنعتی امروزی همه ما را به دنباله‌هایی از داده‌ها تبدیل می‌کند که می‌توانند توسط الگوریتم‌ها از هر کجای کره زمین دستکاری شوند.

از آنجایی که خط مونتاژ دیروز با کار آنلاین جایگزین شد، اعتراضات چپ در دهه ۱۹۶۰جای خود را به اعتراضات خشمگین راست پوپولیست داد. کوهن نشان می‌دهد که چگونه اقتصاد دیجیتال همان ترکیبی از وعده‌ها و ناامیدی‌ها را مانند نظم صنعتی قدیمی ایجاد می‌کند، و چگونه پرسش‌هایی را در مورد جامعه احیا می‌کند که به همان اندازه دوران قدیم‌ها به ما دنیای امروز ما مرتبط است. درخشان و تحریک‌آمیز، کتاب سالهای شکوهمند درباره آنچه جامعه دیجیتال جدید برای ما در نظر گرفته است، بحث می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم دوباره کنترل زندگی‌مان را به دست آوریم.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *