آژنگ نیوز”:چهلمین نشست عصر شنبه‌های مجله بخارا به «موزه و پایداری» اختصاص یافته است. این نشست با همکاری مؤسسه ایکوم در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیست و هفتم خردادماه ۱۴۰۲ با حضور: شهاب‌الدین ارفعی، کامبیز مشتاق گوهری، علی‌اکبر زین‌العابدین، احمد محیط طباطبایی و علی دهباشی در کافه مانا برگزار می‌شود.

شب میراث - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

موزه به عنوان عالی‌ترین نهاد فرهنگی در جامعه امروز به شمار می‌رود. بنا به آخرین تعریفی که از موزه توسط شورای جهانی موزه‌ها ارائه شده است، موزه نهادی غیرانتفاعی است که بخشی از میراث فرهنگی، هنری، طبیعی، تاریخی بشر را حفظ کرده، می‌شناساند (پژوهش) و معرفی می‌کند.
موزه یک نهاد پژوهشی، آموزشی است که لذت کشف را به مخاطب خود می‌دهد. فراگیر بودن موزه امری مهم است و آن را به عنوان نهادی آزاد در جامعه امروز بشری معرفی می‌کند. موزه‌ها باید پاسخگوی معضلات و مشکلات امروزی جامعه انسانی باشد و یکی از مهم‌ترین این مسائل حفظ محیط زیست و فرهنگ اجتماع انسانی است که مبنای توسعه پایدار به شمار می‌آید.
موزه و پایداری به این وجه از موضوع و مشکلات جامعه بشری می‌پردازد.

این نشست در ساعت پنج بعدازظهر شنبه بیست و هفتم خردادماه ۱۴۰۲ در کافه مانا (به نشانی: بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶) برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *