آژنگ نیوز”:کتاب “فروپاشی دموکراتیک و افول ارتش روسیه” منتشر شد.

نویسنده:زولتان بارانی ،جلد گالینگور، قیمت: ۲۹.۹۵ دلار / ۲۵.۰۰ پوند ، منتشر شده: ۶ ژوئن ۲۰۲۳ ،صفحات: ۲۶۴ .

کتاب شامل نگاهی نادر و از پشت صحنه به سیاست نظامی روسیه است.

درباره کتاب

چرا ژنرال های روسی از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی موقعیت سیاسی مهمی را به دست آورده اند در حالی که در عین حال کارایی نیروهای آنها بدتر شده است؟ چرا هیچ اصلاحات دفاعی رادیکالی در روسیه پس از پایان جنگ سرد صورت نگرفته است، حتی اگر این اصلاحات در دستور کار رئیس جمهور جدید این کشور در سال ۲۰۰۰ قرار داشت؟

فروپاشی روسیه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب “فروپاشی دموکراتیک و افول ارتش روسیه” این معماها را توضیح می دهد .زیرا پرتره ای جامع از سیاست نظامی روسیه ترسیم می کند. زولتان بارانی سه لحظه شکل‌گیری را شناسایی می‌کند که باعث ایجاد دوراهی روسیه شد.

اولین مورد، تصمیم گورباچف برای دعوت به مشارکت نظامی در سیاست شوروی بود. دوم زمانی بود که یلتسین با یک نظام سیاسی جدید موافقت کرد که به ژنرال ها حضور سیاسی مشروع می داد. سومین مورد زمانی بود که پوتین نه تنها نتوانست برای اصلاحات نظامی مورد نیاز فشار بیاورد، بلکه افسران بلندپایه متعددی را به سمت های برجسته در دولت فدرال ارتقا داد.

در اینجا تحلیل روشنگرانه بارانی از مدیریت بحران پس از غرق شدن زیردریایی کورسک، مقایسه سیستماتیک نیروهای مسلح شوروی/روسیه در سال ۱۹۸۵ و حال، و گزارش های قانع کننده از نقش سیاسی ارتش، اصلاحات دفاعی گریزان، و روابط گنجانده شده است. بین سیاستمداران و ژنرال ها بارانی نگاهی نادر به دنیای سیاست نظامی معاصر در یک دولت استبدادی فزاینده ارائه می دهد.

این کتاب که قرار است به یک کتاب کلاسیک در مطالعات پس از شوروی تبدیل شود، اهمیت تفکیک قوا را به عنوان وسیله ای برای حفاظت از دموکراسی به ما یادآوری می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *