آژنگ نیوز”:چرا پرندگانی که روی یک سیم برق می نشینند دچار برق گرفتگی نمی شوند؟در ابتدا بد نیست اشاره کنیم که غیرمعمول نیست که یک شخصیت در فیلم ها پس از دست زدن به سیم برق، با چهره ای سیاه شده و موهای وز شده دیده شود.

با این حال، این چیزی که باعث می‌شود در حوزه سرگرمی یک صحنه کمدی خوب ایجاد کند، احتمالاً یک موجودزنده را در زندگی واقعی می‌کشد ، مگر اینکه پرنده باشد.

پرندگان مشکلی برای نشستن، بدون سر و صدا، روی خطوط برق فشار قوی که اغلب در جاده ها می بینید، ندارند. رانبل سان، فارغ التحصیل اخیر رشته مهندسی برق و علوم کامپیوتر که در حال حاضر در آکادمی فیلیپس در آندور، ماساچوست تدریس می کند، توضیح می دهد که این توانایی هیچ ربطی به پرنده بودن آنها ندارد. همه چیز در مورد ارتباطاتی است که آنها ایجاد می کنند – یا مهمتر از آن، عدم ایجادارتباط است.

هنگامی که پرنده ای روی یک سیم قرار می گیرد، دو پای آن در پتانسیل الکتریکی یکسانی هستند، بنابراین الکترون های موجود در سیم ها انگیزه ای برای حرکت در بدن پرنده ندارند. بدون الکترون متحرک به معنای نداشتن جریان الکتریکی است.

سیم برق - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به بیان دیگر،وقتی یک پرنده بر روی سیم دارنده جریان می نشیند ، برق به بدن او وارد می شود ، اما … راهی برای خروج ندارد . در نتیجه جریان ورودی به بن بست رسیده و پدیده ی کشنده ی برق گرفتگی به مرحله اتفاق افتادن نمی رسد . اما اگر با وجود همین شرایط بدن پرنده به هر صورت ممکنی با زمین یا دیوار برخورد نماید ، پدیده برق گرفتگی گریبانش را خواهد گرفت.

همچنین ، وقتی که یک پرنده با باز کردن بالهای خود در صورت داشتن ابعاد جسمانی بزرگتر ، به دو سیم در یک زمان واحد برخورد کند ، جریان برقی که وارد بدنش شده است راهی برای خروج از بدن دارا می شود و همین پدیده برق گرفتگی فوق ، پرنده بینوا را دچار خواهد ساخت … لازم به ذکر است که امکان بروز این اتفاق بیشتر در مکان های بیرون از شهر که پرندگان بزرگتری یافت می شوند ، فراهم است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *