آژنگ نیوز”:کتاب”ملکه های فیلسوف”زندگی و میراث زنان گمنام در فلسفه،منتشر شد.نویسندگان:ربکا باکستون ولیزا وایتینگ.مترجم آیدا الهی.

درباره کتاب

زنان فیلسوف کجا هستند؟! پاسخ این سؤال همین‌جاست، در این کتاب. تاریخ فلسفه در مورد زنان عدالت نداشته است. احتمالاً نام افلاطون، کانت، نیچه و لاک را شنیده‌اید … اما هیپاتیا، آرِنت، اولووِله و یانگ را چطور؟

ملکه‌های فیلسوف کتابی است که به معرفی زندگی و نقش و آثار بیست تن از برجسته‌ترین زنان فیلسوف، از آغاز پیدایش فلسفه تا حال حاضر، می‌پردازد.

ملکه های فیلسوف - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شما با دیوتیما آشنا خواهید شد، زنی که افلاطون، پدر فلسفه، به نقل از سقراط، نخستین فیلسوفِ شناخته‌شده در تاریخ، ادعا می‌کند که سقراط فلسفه، عشق را از او آموخته؛ با بان ژاو، نخستین تاریخ‌نگار زن در تاریخ چین باستان آشنا خواهید شد؛ با آنجلا دِیویس که یکی از شاخص‌ترین نمادهای جنبش سیاهان آمریکاست؛ در مورد عزیزه الحِبری خواهید خواند که مسئلۀ تلاقی قوانین اسلام و برابری جنسیتی را بررسی می‌کند؛ و بسیاری چهره‌های دیگر. هرکسی که از خود بپرسد پس زنان فیلسوف کجا هستند، یا کنجکاو باشد که دربارۀ تاریخ اندیشه فلسفی زنان بداند، اکنون شانس این را دارد که کتاب ملکه‌های فیلسوف را در دست بگیرد و ضمن لذت بردن از داستان زندگی این زنان، جایگاه فلسفی زنان را نیز بازشناسد.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *