آژنگ نیوز”:سیستم کروز کنترل خودرو یک امکان کنترل بیرونی است که کنترل دریچه(پدال)گاز را به عهده می گیرد – که معمولاً توسط راننده از طریق پدال گاز اعمال می شود – و سرعت خودرو را در یک مقدار تنظیم شده ثابت نگه می دارد.
این اختراع از ذهن یک نابغه آزرده ، به منظورنجات رانندگان برای مسافت طولانی در همه جا، در واقع از یک مشکل شخصی یک مرد سرچشمه گرفته است. مخترع، رالف تیتور، از ناتوانی دوست و راننده ثابت خود، هری لیندسی، در حفظ سرعت ثابت عصبانی شد.تیتور نابینا بود و برای رفت و آمد نیاز به کمک دوستانه داشت و لیندسی به طرز بدنامی “پای شتاب دهنده تند” نداشت. اگر به این دلیل که نمی‌توانید خودتان رانندگی کنید، روی صندلی‌تان ولو می‌شوید، خیلی بداخلاق هم خواهید بود.

کروز کنترل1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


رالف تیتور مخترع کنترل کروز در سن پنج سالگی تصادف وحشتناکی را تحمل کرد که باعث شد او در وضعیت معلولیت خود قرار بگیرد. با وجود سن فوق‌العاده‌اش، تیتور اجازه نداد که فاجعه او را از زندگی کامل باز دارد. در سن ۱۲ سالگی، او در نسخه ۲۱ دسامبر ۱۹۰۲میلادی نیویورک هرالد به دلیل ساخت یک ماشین یک سیلندر برای گشت و گذار در محله اش معرفی شد. در اینجا هرالد او را چنین توصیف کرد:
«سازنده دینام‌های مینیاتوری و سایر ماشین‌آلات در ۱۰ سالگی و کاملاً به همه چیزهایی که مربوط به عملکرد آنها می‌شود مسلط است، و در ۱۲ سالگی سازنده اتومبیلی بود که او را با سرعت در خیابان‌های شهر زادگاهش و دوردست‌ها در جاده‌های روستایی می‌برد. از ۱۸ تا ۲۵ مایل در ساعت، رکورد قابل توجه رالف تیتور از هاگرستون، ایندیانا است.
ظرفیت مهندسی تیتور به ساختن یک سیلندر گو-کارت محدود نمی شد. او به سرعت از دانشگاه پنسیلوانیا در رشته مهندسی مکانیک فارغ التحصیل شد و در طول مسیر، فناوری توربین را ایجاد کرد که در نهایت در قایق های اژدر مورد استفاده در جنگ جهانی اول نصب شد. سپس برای کار در شرکت خانواده گی اش رفت.

شرکت خودروهای بازرسی سبک هاگرستون. او به سرعت در شرکت ارتقاء پیدا کرد تا اینکه رئیس شرکت شد و در آن زمان گواهینامه رانندگی گرفت.

کروز کنترل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تیتورنسخه اولیه این کار را کامل کرد، اما به طور طبیعی، تیتور طراحی خود به مدت یک دهه بهتر کرد. تا سال ۱۹۵۸، او اختراع خود را به کمال رساند و کادیلاک شروع به عرضه آن در تمام خودروهای خود کرد. تنها عنصری که تیتور با آن دست و پنجه نرم می کرد، نام بود.
در ابتدا، این اختراع با تعداد زیادی نام مناسب برای این فناوری شناخته شد: Speedostat، Touchomatic و Auto-Pilot. در نهایت، خلاقان در کرایسلر به “کروز کنترل” رسیدند. کمتر هیجان انگیز بود، اما احتمال اینکه با یک وسیله آشپزخانه اشتباه گرفته شود نیز کمتر بود. فقط گاهی باید فداکاری کرد.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *